Læremiddelanalyse i undervisning af tosprogede elever
Her kan du se opgaver med tilhørende læremiddelanalyse skrevet i PL-modulet undervisning af tosprogede elever
-
Kompetencemålsprøve med analyse af læremiddel Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL4 - Undervisning af flersprogede elever.Opgaven handler om hvordan man tilgodeser flersprogede elever i sin undervisning og analyserer et læremiddel. Problemformulering Hvordan kan man tilrettelægge (…)
-
Læremiddelanalyse | Kompetencemålsprøven PL4 Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøven PL4 om elever med dansk som andetsprog i danskundervisningen.Indeholder en læremiddelanalyse ud fra et DSA synspunkt af "Plot 4 : dansk 4. klasse" af Stina Abildgaard m.fk. Proble (…)
-
Didaktisk læremiddel | Analyse Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave fra PL4 med analyse af et læremiddel fra Clio-online. Problemformulering Hvor stort et fokus er der på andetsprogsdidaktik, i Clio onlines læremiddel, “Demokrati”, og hvordan kan dette (…)
-
Analyse af Gyldendals onlinelæringsportal til andetsprogstilegnelse Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøven PL2 med analyse af Gyldendals onlinelæringsportal til andetsprogstilegnelse. Gyldendal engelsk på mellemtrinnet. Problemformulering ”I hvilket omfang understøtter Gyldendals onlin (…)
-
Problemregning for tosprogede i udskolingen Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Modulopgave i PL-modulet UTE – Undervisning af tosprogede, om at undervise tosprogede fra udskolingen i problemregning.Den indeholder en læremiddelanalyse af Format 7 fra Alina af Dorte Kofoed, Lene J (…)
-
En berettende tekst – Et hjem med gevær | Analyse Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Pædagogik og lærerfaglighed:Undervisning af tosprogedePL 2 ProblemformuleringI denne opgave vil jeg redegøre for tosprogethed, samt koble det til hypotesedannelse og intersprog. Derunæst vil jeg bely (…)
-
Ind i historien 5. klasse | Læremiddelanalyse Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Modulopgave med læremiddelsanalyse i PL-modulet 'Undervisning af tosprogede'. Problemformulering Hvilke styrker og svagheder indeholder læremidlet Ind i historien 5. klasse i forhold til at medtænke f (…)
-
Analyse af Kolorit 8 til 8. klasse | Deltagelsespligtigopgave Matematik 4. - 10. klassetrin, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Deltagelsespligtigopgave i PL i Undervisning af tosprogede med en analyse af undervisningsmaterialet "Kolorit 8" til 8. klasse af Thomas Kaas og Ole Freil. Analysen fokuserer på emnet "Måling" og hvil (…)
-
Fandango og Kaliber | Analyse Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Analyse af læremidlerne, Fandango 8 og Kaliber 8, med henblik på tosprogede. Problemformulering Hvordan kan Fandango og Kaliber anvendes i undervisningen med henblik på tosprogede elevers læring, og h (…)
-
KOEN OG MÆLKEN – fra gården – til mejeriet – til dig | Analyse Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Skriftlig eksamen i PL4 med analyse af Kristina Froulund Ladekarls "KOEN OG MÆLKEN – fra gården – til mejeriet – til dig". Problemformulering Hvordan kan vi som underviser i natur og teknologi, bruge (…)