Kompetencemålsprøver i undervisning af tosprogede elever
Her kan du se kompetencemålsprøver, som er skrevet i PL-modulet undervisning af tosprogede elever
-
PL eksamen om inklusion Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL Kompetencemålsprøve om inklusion. Problemformulering Hvornår er inklusion opnået, og hvordan håndterer man som lærer udfordringerne ved inklusion i en klasse? (…)
-
Kompetencemålsprøve med analyse af læremiddel Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL4 - Undervisning af flersprogede elever.Opgaven handler om hvordan man tilgodeser flersprogede elever i sin undervisning og analyserer et læremiddel. Problemformulering Hvordan kan man tilrettelægge (…)
-
Læremiddelanalyse | Kompetencemålsprøven PL4 Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøven PL4 om elever med dansk som andetsprog i danskundervisningen.Indeholder en læremiddelanalyse ud fra et DSA synspunkt af "Plot 4 : dansk 4. klasse" af Stina Abildgaard m.fk. Proble (…)
-
PL4 om Fandango 5 Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL4 om læremidlet: Fandango 5. Problemstilling Hvordan kan jeg som lærer i danskfaget redidaktisere læremidlet Fandango 5 således, at det er med til at udvikle de tosprogede elevers tilegnelse af de f (…)
-
Kompetencemålsprøve | Intersprogsanalyse af elevtekst Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Opgaven indeholder en intersprogsanalyse af en tosproget elev. Altså, hvorfor skriver denne elev, som han gør, hvorfor bruger han kun vokalerne a, i og u. Samt mulige handleforslag til, hvordan man ka (…)
-
Analyse af Gyldendals onlinelæringsportal til andetsprogstilegnelse Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøven PL2 med analyse af Gyldendals onlinelæringsportal til andetsprogstilegnelse. Gyldendal engelsk på mellemtrinnet. Problemformulering ”I hvilket omfang understøtter Gyldendals onlin (…)
-
Fremme tosprogedes læseforståelse | PL eksamen Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamen/kompetencemålsprøve i PL-modulet "Undervisning af tosprogede" fra faget Lærerens grundfaglighed. Problemformulering Hvordan kan man som dansklærer arbejde med inkluderende klassemiljøer med he (…)
-
Mig og bolden | Analyse, diskussion og redidaktisering Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetancemålsprøven i PL4Analyse, diskussion og redidaktisering af læremidlet "Mig og bolden" fra Clio Online. UndersøgelsesspørgsmålHvordan støtter læremidlet ”Mig og bolden” (4-5 klasse) fra clioon (…)
-
LG5 | Kompetencemålsprøve Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve LG5 – Undervisning af tosprogede.På baggrund af denne case, har vi valgt at undersøge følgende problemstillinger:• Hvorfor forstår Jens ikke opgaverne, og hvorfor søger han ikke hj (…)
-
DSA | Elevtekst | Intersprogsanalyse Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i PL2, kompetenceområde 4: Undervisning af tosprogede elever. Problemformulering Hvordan kan vi som dansklærere i indskolingen gennem en intersprogsanalyse få et indblik i DSA - e (…)