Eksamensopgaver i specialpædagogik
Se her eksamensopgaver skrevet i specialpædagogik
-
Inkluderende læringsmiljø | Eksamensopgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave i pædagogik og lærerfaglighed om inkluderende læringsmiljø gennem klasseledelse og relationskompetence. Problemformulering Ovenstående leder mig hen til spørgsmålet om, hvorledes man ka (…)
-
PL-eksamen om elevdeltagelse Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL - Pædagogik og Lærerfaglighedseksamen.Under et praktikophold på en skole, gennemførte jeg et forløb om eventyr i undervisningen af en 6. klasse. På trods af en nøje planlægning, oplevede jeg en pas (…)
-
Inkluderende læringsmiljø | PL-eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-eksamen/kompetencemålsprøve om specialpædagogik og et godt inkluderende læringsmiljø.Problemformulering Hvordan kan man som lærer planlægge, gennemføre og udvikle et inkluderende læringsmiljø, som (…)
-
PL eksamen om inkluderende undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave til pædagogik og lærerfaglighed om inklusion og inkluderendeundervisning. ProblemformuleringHvorfor er inklusion vigtig i folkeskolen i dag, og hvordan kan jeg som lærer skabe en inklud (…)
-
PL eksamen om motivation og trivsel Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Pædagogik og lærerfaglighedseksamen om motivation og trivsel. Problemformulering Hvordan kan man gennem klasseledelse, relationsarbejde og didaktiske valg med fokus på trivsel skabe et trygt og inklud (…)
-
Undervisningsdifferentiering og deltagelsesmulighed Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL eksamensopgave om undervisningsdifferentiering og deltagelsesmulighed. Problemformulering“Hvordan kan man med afsæt i undervisningsdifferentiering fremme deltagelsesmulighed og derigennem styrke læ (…)
-
Undervisningsdifferentiering | PL eksamensopgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL Eksamensopgave/KMP med fokus på didaktik og undervisningsdifferentiering. Problemformulering Det kan være en svær balancegang at skulle sørge for, at eleverne er udfordrede i undervisningen, men u (…)
-
Motivation, differentiering og stilladsering i fysik/kemi Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Fysik/kemi …
PL eksamen om motivation, differentiering og stilladsering i fysik/kemi. Problemformulering Med blik på teori om motivation, differentiering og stilladsering vil jeg undersøge, hvordan dette kommer ti (…)
-
Kommunikation til inklusion i folkeskolen | PL3 opgave Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave i PL2 og PL3 (Specialpædagogik).Opgaven kommer ind på, hvordan anerkendelse og kommunikation imellem aktørerne kan være med til at skabe vejen imod inklusion i folkeskolen. Problemform (…)
-
Forældresamarbejde med tosprogede forældre Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave i Specialpædagogik. Opgaven er bygget op på en case. Den handler om samarbejde med tosprogede forældre når deres barn skal have et special tilbud. Opgaven handler også om inklusion/eksl (…)