Hjælp til specialpædagogik (PL)
Velkommen til Lærerstuderende.dk's hjælp til PL-modulet Specialpædagogik.
Dett er det rette sted at være, hvis du søger hjælp til PL-prøver, PL-opgaver, PL-eksamen eller kompetencemålsprøven.
Specialpædagogik bliver ofte kaldt PL3, men kan også blive kaldt PL1, PL2, eller PL4 – alt efter hvornår modulet ligger på læreruddannelsen på de forskellige uddannelsessteder.
Her finder du hjælp til de 3 andre nationale moduler:
Almen undervisningskompetence (PL)
Elevens læring og udvikling (PL)
Undervisning af tosprogede (PL)
OBS: Her vil du også finde opgaver fra det gamle fag Specialpædagogik, som fandtes på læreruddannelsen før seneste reform. Vi har vurderet, at de godt kan være til hjælp/inspiration til PL-modulet også. Du kan se på produktionsåret, om en opgave er fra den gamle reform.
-
Inkluderende læringsmiljø | Eksamensopgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave i pædagogik og lærerfaglighed om inkluderende læringsmiljø gennem klasseledelse og relationskompetence. Problemformulering Ovenstående leder mig hen til spørgsmålet om, hvorledes man ka (…)
-
Inkluderende læringsmiljø | PL-eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-eksamen/kompetencemålsprøve om specialpædagogik og et godt inkluderende læringsmiljø.Problemformulering Hvordan kan man som lærer planlægge, gennemføre og udvikle et inkluderende læringsmiljø, som (…)
-
Det motiverende læringsmiljø | PL kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL prøven om Det motiverende læringsmiljø. Prøve i PL-modulerne: Specialpædagogik, Elevens Læring Og Udvikling, Almen Undervisningskompetence. ProblemformuleringHvordan kan lærere i samarbejde med for (…)
-
Motiverende lærer-elev-relationer | Kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i pædagogik og lærerfaglighed om motiverende lærer-elev-relationer. ProblemformuleringHvordan kan lærer-elev-relationer påvirke elevers motivation og deraf fremme elevers deltagels (…)
-
Undervisningsdifferentiering og deltagelsesmulighed Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL eksamensopgave om undervisningsdifferentiering og deltagelsesmulighed. Problemformulering“Hvordan kan man med afsæt i undervisningsdifferentiering fremme deltagelsesmulighed og derigennem styrke læ (…)
-
Relationskompetence og klasseledelse | PL prøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL prøve i Elevens læring og udvikling, Almen undervisningskompetence ogSpecialpædagogik om relationskompetence og klasseledelse. Problemformulering Hvordan kan man som lærer indtænke relationskompete (…)
-
Gruppearbejde | PL eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Opgaven er skrevet i forbindelse med PL eksamen og handler om 'Medbestemmelse og læring i gruppearbejde'. Problemfelt Hvilke forhold kan der være mellem medbestemmelse og læring i gruppearbejde? (…)
-
Undersøgende matematik Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Opgaven er skrevet som eksamensopgave/kompetencemålsprøve i PL, pædagogik og lærerfaglighed. Opgaven har fokus på undersøgende matematik. Problemformulering I vores opgave vil vi undersøge, hvordan ma (…)
-
PL eksamen om inkluderende undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave til pædagogik og lærerfaglighed om inklusion og inkluderendeundervisning. ProblemformuleringHvorfor er inklusion vigtig i folkeskolen i dag, og hvordan kan jeg som lærer skabe en inklud (…)
-
PL kompetencemålsprøve om relationsarbejde Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og ELU. ProblemformuleringHvordan kan vi som folkeskolelærer inkludere en elev i den danske folkeskole med fokus på relationsar (…)