Hjælp til specialpædagogik (PL)
Velkommen til Lærerstuderende.dk's hjælp til PL-modulet Specialpædagogik.
Dett er det rette sted at være, hvis du søger hjælp til PL-prøver, PL-opgaver, PL-eksamen eller kompetencemålsprøven.
Specialpædagogik bliver ofte kaldt PL3, men kan også blive kaldt PL1, PL2, eller PL4 – alt efter hvornår modulet ligger på læreruddannelsen på de forskellige uddannelsessteder.
Her finder du hjælp til de 3 andre nationale moduler:
Almen undervisningskompetence (PL)
Elevens læring og udvikling (PL)
Undervisning af tosprogede (PL)
OBS: Her vil du også finde opgaver fra det gamle fag Specialpædagogik, som fandtes på læreruddannelsen før seneste reform. Vi har vurderet, at de godt kan være til hjælp/inspiration til PL-modulet også. Du kan se på produktionsåret, om en opgave er fra den gamle reform.
-
PL eksamen om inkluderende undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave til pædagogik og lærerfaglighed om inklusion og inkluderendeundervisning. ProblemformuleringHvorfor er inklusion vigtig i folkeskolen i dag, og hvordan kan jeg som lærer skabe en inklud (…)
-
Gruppearbejde | PL eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Opgaven er skrevet i forbindelse med PL eksamen og handler om 'Medbestemmelse og læring i gruppearbejde'. Problemfelt Hvilke forhold kan der være mellem medbestemmelse og læring i gruppearbejde? (…)
-
Det motiverende læringsmiljø | PL kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL prøven om Det motiverende læringsmiljø. Prøve i PL-modulerne: Specialpædagogik, Elevens Læring Og Udvikling, Almen Undervisningskompetence. ProblemformuleringHvordan kan lærere i samarbejde med for (…)
-
KMP i PL1, 2 og 3 om klasseledelse, undervisningsdifferentiering og rammesætning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL1, 2 og 3 - Kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og Elevens læring og udvikling.KMP'et handler om klasseledelse, undervisningsdifferentiering og rammesætning. Indeho (…)
-
Motiverende lærer-elev-relationer | Kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i pædagogik og lærerfaglighed om motiverende lærer-elev-relationer. ProblemformuleringHvordan kan lærer-elev-relationer påvirke elevers motivation og deraf fremme elevers deltagels (…)
-
Inkluderende læringsmiljøer | Kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
KMP - PL1, PL3 og PL4. Lærerfaglig problemstillingHvordan kan læreren skabe en inkluderende læringssituation som bedst muligt understøtter en elev i komplicerede læringssituation? (…)
-
PL kompetencemålsprøve om relationsarbejde Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og ELU. ProblemformuleringHvordan kan vi som folkeskolelærer inkludere en elev i den danske folkeskole med fokus på relationsar (…)
-
Inkluderende læringsfællesskab | PL-prøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-opgave der har fokus på inklusion. Problemformulering Hvilke lærerfaglige udfordringer står læreren over for, når et socialt og fagligt udsat barn skal inkluderes i læringsfællesskabet (…)
-
PL4 om det inkluderende læringsmiljø Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve (KMP) i pædagogik og lærerfaglighed: Elevens læring og udvikling, almen undervisningskompetence og specialpædagogik. Pædagogisk tema og problemformuleringI denne opgave har jeg udv (…)
-
Kompetencemålsprøve | PL1, PL2 og PL3 | Praktik Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i fagene, PL1, PL2 og PL3 – ELU, Almen undervisningskompetence, og Specialpædagogik. ProblemformuleringHvordan kan man differentiere undervisningen gennem klasseledelse med henblik (…)