Hjælp til specialpædagogik (PL)
Velkommen til Lærerstuderende.dk's hjælp til PL-modulet Specialpædagogik.
Dett er det rette sted at være, hvis du søger hjælp til PL-prøver, PL-opgaver, PL-eksamen eller kompetencemålsprøven.
Specialpædagogik bliver både kaldt PL1, PL2, PL3, PL4 – alt efter hvornår modulet ligger på læreruddannelsen på de forskellige uddannelsessteder.
Her finder du hjælp til de 3 andre nationale moduler:
Almen undervisningskompetence (PL)
Elevens læring og udvikling (PL)
Undervisning af tosprogede (PL)
OBS: Her vil du også finde opgaver fra det gamle fag Specialpædagogik, som fandtes på læreruddannelsen før seneste reform. Vi har vurderet, at de godt kan være til hjælp/inspiration til PL-modulet også. Du kan se på produktionsåret, om en opgave er fra den gamle reform.
-
PL eksamen om inkluderende undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave til pædagogik og lærerfaglighed om inklusion og inkluderendeundervisning. ProblemformuleringHvorfor er inklusion vigtig i folkeskolen i dag, og hvordan kan jeg som lærer skabe en inklud (…)
-
PL kompetencemålsprøve om relationsarbejde Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og ELU. ProblemformuleringHvordan kan vi som folkeskolelærer inkludere en elev i den danske folkeskole med fokus på relationsar (…)
-
Elever i komplicerede læringssituationer Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik, ELU og AUK om elever i komplicerede læringssituationer. Problemformulering Hvordan kan læreren skabe inkluderende undervisning, med henblik på de elever som bef (…)
-
Inkluderende læringsmiljøer | Kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
KMP - PL1, PL3 og PL4. Lærerfaglig problemstillingHvordan kan læreren skabe en inkluderende læringssituation som bedst muligt understøtter en elev i komplicerede læringssituation? (…)
-
Inklusionsmuligheder og kvalitativ inklusion Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Modulopgave i Specialpædagogik. Deltagelseskrav 3. Problemstilling • Hvordan kan vi som fremtidige lærere anvende handlingsplaner til at forbedre inklusionsmulighederne for en elev i vanskeligheder, m (…)
-
Stilladsering af ADHD elev Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL studieprodukt i lærernes grundfaglighed. Problemformulering Hvordan kan vi som lærer støtte en elever med ADHD bedst muligt i deres læring ved brug af struktur?Problemstilling• Hvad er ADHD?• Hvad (…)
-
PL eksamen om motivation og trivsel Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Pædagogik og lærerfaglighedseksamen om motivation og trivsel. Problemformulering Hvordan kan man gennem klasseledelse, relationsarbejde og didaktiske valg med fokus på trivsel skabe et trygt og inklud (…)
-
Relationskompetence og klasseledelse | PL prøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL prøve i Elevens læring og udvikling, Almen undervisningskompetence ogSpecialpædagogik om relationskompetence og klasseledelse. Problemformulering Hvordan kan man som lærer indtænke relationskompete (…)
-
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik og lærerfaglighed Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik fra pædagogik og lærerfaglighed. ProblemformuleringHvordan kan man igennem klasseledelse skabe et inkluderende klasserum så alle elever får deltagelsesmuligheder (…)
-
Eksamensopgave om inklusion for elever med ADHD Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i PL2+3 i "Elevens læring og udvikling (PL2) og specialpædagogik (PL3)". Problemformulering Hvilken betydning har inklusion i en ”normalklasse” for elever med ADHD, og hvordan skab (…)