Pædagogik og lærerfaglighed | Kompetencemålsprøve
Se her alle de kompetencemålsprøver, som vi har samlet fra PL-modulerne almen undervisningskompetence, elevens læring og udvikling, undervisning af tosprogede elever samt specialpædagogik.
Vi vil meget gerne have flere, så hvis du har lyst til at dele din, så andre kan få inspiration fra din gode opgave, så kan du tilføje den her:
Vi kvitterer med 7 dages adgang, når vi har læst og godkendt opgaven.
Hvis du ønsker hjælp i de enkelte moduler, så klik på dem herunder:
-
Deltagelsesmuligheder og læringsfællesskaber | PL-eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-eksamensopgave i Almen undervisningskompetence. Opgaven handler om inklusion med udgangspunkt i deltagelsesmuligheder og læringsfællesskaber for eleverne. Problemformulering Hvordan kan vi øge delt (…)
-
Redidaktisering af læremiddel Dansk 1. – 6. klassetrin, Dansk som andetsprog, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
KMP fra dansk som andetsprog/UTE om redidaktisering af læremiddel. ProblemformuleringHvordan kan man som dansklærer redidaktisere læremidlet fandango 4, så de tosprogede elever får bedre mulighed for (…)
-
PL eksamen om inkluderende undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave til pædagogik og lærerfaglighed om inklusion og inkluderendeundervisning. ProblemformuleringHvorfor er inklusion vigtig i folkeskolen i dag, og hvordan kan jeg som lærer skabe en inklud (…)
-
Læremiddelanalyse | Kompetencemålsprøven PL4 Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøven PL4 om elever med dansk som andetsprog i danskundervisningen.Indeholder en læremiddelanalyse ud fra et DSA synspunkt af "Plot 4 : dansk 4. klasse" af Stina Abildgaard m.fk. Proble (…)
-
Inkluderende læringsmiljø | PL-eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-eksamen/kompetencemålsprøve om specialpædagogik og et godt inkluderende læringsmiljø.Problemformulering Hvordan kan man som lærer planlægge, gennemføre og udvikle et inkluderende læringsmiljø, som (…)
-
Didaktisk læremiddel | Analyse Historie, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave fra PL4 med analyse af et læremiddel fra Clio-online. Problemformulering Hvor stort et fokus er der på andetsprogsdidaktik, i Clio onlines læremiddel, “Demokrati”, og hvordan kan dette (…)
-
Undervisningsdifferentiering | PL eksamensopgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL Eksamensopgave/KMP med fokus på didaktik og undervisningsdifferentiering. Problemformulering Det kan være en svær balancegang at skulle sørge for, at eleverne er udfordrede i undervisningen, men u (…)
-
PL kompetencemålsprøve om relationsarbejde Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og ELU. ProblemformuleringHvordan kan vi som folkeskolelærer inkludere en elev i den danske folkeskole med fokus på relationsar (…)
-
PL eksamen om inklusion Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL Kompetencemålsprøve om inklusion. Problemformulering Hvornår er inklusion opnået, og hvordan håndterer man som lærer udfordringerne ved inklusion i en klasse? (…)
-
Det motiverende læringsmiljø | PL kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL prøven om Det motiverende læringsmiljø. Prøve i PL-modulerne: Specialpædagogik, Elevens Læring Og Udvikling, Almen Undervisningskompetence. ProblemformuleringHvordan kan lærere i samarbejde med for (…)