Pædagogik og lærerfaglighed | Kompetencemålsprøve
Se her alle de kompetencemålsprøver, som vi har samlet fra PL-modulerne almen undervisningskompetence, elevens læring og udvikling, undervisning af tosprogede elever samt specialpædagogik.
Vi vil meget gerne have flere, så hvis du har lyst til at dele din, så andre kan få inspiration fra din gode opgave, så kan du tilføje den her:
Vi kvitterer med 7 dages adgang, når vi har læst og godkendt opgaven.
Hvis du ønsker hjælp i de enkelte moduler, så klik på dem herunder:
-
Inkluderende læringsmiljø | PL-eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-eksamen/kompetencemålsprøve om specialpædagogik og et godt inkluderende læringsmiljø.Problemformulering Hvordan kan man som lærer planlægge, gennemføre og udvikle et inkluderende læringsmiljø, som (…)
-
Deltagelsesmuligheder og læringsfællesskaber | PL-eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-eksamensopgave i Almen undervisningskompetence. Opgaven handler om inklusion med udgangspunkt i deltagelsesmuligheder og læringsfællesskaber for eleverne. Problemformulering Hvordan kan vi øge delt (…)
-
Læremiddelanalyse af Alinea Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
KMP i Undervisning af tosprogede med analyse og redidaktisering af læremidlet 'Avis ibørnehøjde' fra Alinea. Problemformulering 1. Problemformulering til analysenHvilke muligheder for inddragelse af f (…)
-
Inkluderende læringsmiljø | Eksamensopgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave i pædagogik og lærerfaglighed om inkluderende læringsmiljø gennem klasseledelse og relationskompetence. Problemformulering Ovenstående leder mig hen til spørgsmålet om, hvorledes man ka (…)
-
PL eksamen om inkluderende undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave til pædagogik og lærerfaglighed om inklusion og inkluderendeundervisning. ProblemformuleringHvorfor er inklusion vigtig i folkeskolen i dag, og hvordan kan jeg som lærer skabe en inklud (…)
-
PL kompetencemålsprøve om relationsarbejde Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og ELU. ProblemformuleringHvordan kan vi som folkeskolelærer inkludere en elev i den danske folkeskole med fokus på relationsar (…)
-
Inkluderende klasserum | Kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i PL om inkluderende klasserum. Problemformulering Hvordan kan man igennem klasseledelse og relationskompetence skabe et inkluderende klasserum, hvor alle elever er motiverede til (…)
-
PL eksamen om meningsfuld undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Skriftlig opgave til PL eksamen. Elevens læring og udvikling, Almen undervisningskompetence og Specialpædagogik, Problemformulering Hvordan man kan udføre meningsfuld undervisning for eleverne med fok (…)
-
Det motiverende læringsmiljø | PL kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL prøven om Det motiverende læringsmiljø. Prøve i PL-modulerne: Specialpædagogik, Elevens Læring Og Udvikling, Almen Undervisningskompetence. ProblemformuleringHvordan kan lærere i samarbejde med for (…)
-
Clio | UTE | Kompetencemålsprøve Samfundsfag, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
KompetencemålsprøveModul: PL4 Undervisning af tosprogede elever ProblemformuleringI hvilket omfang lægger Clios forløb ‘Demokrati og magt' op til sproglig udvikling hos flersprogede elever, og hvorled (…)