Pædagogik og lærerfaglighed | Kompetencemålsprøve
Se her alle de kompetencemålsprøver, som vi har samlet fra PL-modulerne almen undervisningskompetence, elevens læring og udvikling, undervisning af tosprogede elever samt specialpædagogik.
Vi vil meget gerne have flere, så hvis du har lyst til at dele din, så andre kan få inspiration fra din gode opgave, så kan du tilføje den her:
Vi kvitterer med 7 dages adgang, når vi har læst og godkendt opgaven.
Hvis du ønsker hjælp i de enkelte moduler, så klik på dem herunder:
-
PL kompetencemålsprøve om relationsarbejde Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og ELU. ProblemformuleringHvordan kan vi som folkeskolelærer inkludere en elev i den danske folkeskole med fokus på relationsar (…)
-
Elever i komplicerede læringssituationer Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik, ELU og AUK om elever i komplicerede læringssituationer. Problemformulering Hvordan kan læreren skabe inkluderende undervisning, med henblik på de elever som bef (…)
-
PL eksamen om inklusion Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL Kompetencemålsprøve om inklusion. Problemformulering Hvornår er inklusion opnået, og hvordan håndterer man som lærer udfordringerne ved inklusion i en klasse? (…)
-
Inkluderende læringsmiljøer | Kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
KMP - PL1, PL3 og PL4. Lærerfaglig problemstillingHvordan kan læreren skabe en inkluderende læringssituation som bedst muligt understøtter en elev i komplicerede læringssituation? (…)
-
Læremiddelanalyse | Kompetencemålsprøven PL4 Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøven PL4 om elever med dansk som andetsprog i danskundervisningen.Indeholder en læremiddelanalyse ud fra et DSA synspunkt af "Plot 4 : dansk 4. klasse" af Stina Abildgaard m.fk. Proble (…)
-
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik og lærerfaglighed Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik fra pædagogik og lærerfaglighed. ProblemformuleringHvordan kan man igennem klasseledelse skabe et inkluderende klasserum så alle elever får deltagelsesmuligheder (…)
-
Eksamensopgave om inklusion for elever med ADHD Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i PL2+3 i "Elevens læring og udvikling (PL2) og specialpædagogik (PL3)". Problemformulering Hvilken betydning har inklusion i en ”normalklasse” for elever med ADHD, og hvordan skab (…)
-
Kompetencemålsprøven i pædagogik og lærerfaglighed Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Denne kompetencemålsprøve i pædagogik og lærerfaglighed er lavet med udgangspunkt i at besvare hvordan vi som lærere bedst muligt kan understøtte de elever der har særlige forudsætninger – altså, er s (…)
-
Fremme tosprogedes læseforståelse | PL eksamen Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamen/kompetencemålsprøve i PL-modulet "Undervisning af tosprogede" fra faget Lærerens grundfaglighed. Problemformulering Hvordan kan man som dansklærer arbejde med inkluderende klassemiljøer med he (…)
-
Autisme og inklusion | PL eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Pædagogik og lærerfaglighed eksamen Specialpædagogik, ELU og AUK.Opgaven tager udgangspunkt i en case med en dreng, som er autist. ProblemformuleringDet stigende antal elever, der befinder sig i komp (…)