Hjælp til natur/teknologi
Her finder du vores opgaveeksempler i natur/teknologi. Natur/teknologi hed før natur/teknik og vi har derfor tilladt os at skrive natur/teknologi i beskrivelsen af de opgaver, som var skrevet, da det hed natur/teknik.
Vi vil dog meget gerne have nye opgaver fra natur/teknologi – Hvis du har opgaver derfra, så kan du tilføje dem her.
De 4 kompetenceområder til natur/teknologi er:
Naturfagsdidaktik med henblik på elevers læring og almendannelse i natur/teknologi
Natur/teknologiundervisning i et kompetenceperspektiv.
Undervisning i natur/teknologis kerneområder (1): Mennesket, sundhed og levevilkår, teknologifrembringelse og -anvendelse og menneskets interageren med naturgrundlaget
Undervisning i natur/teknologis kerneområder (2): Universets, Jordens og livets opståen, udvikling og beskrivelse
-
Kompetencemålsprøve i Natur/teknologi Natur/teknologi
Kompetencemålsprøve i natur/teknologi, som indeholder prøveprodukter til eksamen i Natur/teknologi.I opgaven er der fire opgaver som hver især berører biologi, geografi og fysik/kemi, som var et krav. (…)
-
Eksamensopgave om vandets kredsløb Natur/teknologi
Eksamensopgave i natur/teknologi om vandets kredsløb. Problemformulering Hvorledes planlægger, opbygger og gennemfører vi et undervisningsforløb til 5-6 klasses elever over emnet vandets kredsløb og t (…)
-
Øret hører, øjet ser! | Analyse, vurdering og redidaktisering Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Natur/teknologi
PL4 eksamensopgave omhandlende en analyse, vurdering og redidaktisering af Clio Onlines forløb "Øret hører, øjet ser!". (…)
-
Jord og Himmel | Undervisningsforløb Billedkunst, Dansk 1. – 6. klassetrin, Kristendomskundskab/religion …
Almen didaktik eksamensopgave med didaktiske overvejelser, samt et tværfagligt undervisningsforløb over "Jord og Himmel" i fagene dansk, natur/teknologi, kristendom og billedkunst til 2. klasse.Denne (…)
-
Plante og dyreliv i en å | Undervisningsforløb Natur/teknologi
Et undervisningsforløb med progression i forhold til plante og dyreliv i åen.Mål· At eleverne får kendskab til dyrelivet i åen, samt udvikler små kategorier til inddeling afdisse. Her tænkes insekter, (…)
-
Studieprodukt om vandløb Natur/teknologi
Studieprodukt i Natur/teknologi med en undersøgelse af et vandløb. I dette studieprodukt et vandløb ved Gudenåen.Vi vil undersøge om:Vandets gennemstrømning i åen har nogen indflydelse på vandets genn (…)
-
Praktikopgave om læringsmiljø i Natur/teknologi Praktik, Natur/teknologi
Praktikopgave niveau 3 om Natur/teknologi og et eksternt læringsmiljø. Problemformulering Hvordan kan man styrke elevernes læringsudbytte, ved et besøg til et eksternt læringsmiljø i et forløb om krop (…)
-
Klima og Vejr i Natur/teknologi | Undervisningsforløb Natur/teknologi
Eksamensopgave med undervisningsforløb i Natur/teknologi om vejr og klima. Progression i undervisningen i forhold til emnet vejret i N/T. Problemformulering Vi har i opgaven valgt at vise, hvordan pro (…)
-
IBSE-modellen i natur/teknologi-undervisningen Natur/teknologi
Studieprodukt om brug af IBSE-modellen i undervisningen i natur/teknologi på mellemtrinnet. Indeholder også et forslag til et undervisningsforløb til en 6. klasse om drivhuseffekten. (…)
-
Modulopgave i andetsprogspædagogik Dansk som andetsprog, Lokalt udarbejdet PL modul, Natur/teknologi
Modulopgave skrevet på meritlæreruddannelsen forår 2021. OpgaveformuleringModulopgaven skal indeholde 2 dele:1) Der udføres en analyse af grammatiske og ordforrådsmæssige udfordringer i et selvvalgt l (…)