Hjælp til musik
Find her mere end 50 eksempler på opgaver fra undervisningsfaget musik.
De 4 kompetenceområder til musik er:
Musikudøvelse
Musikalsk skaben
Musikforståelse
Musikdidaktik
-
Musik og dannelse | Synopsis Musik
Synopsis i musik om musik og dannelse. Problemformulering Hvordan kan man som lærer i folkeskolen, få øje på identitetsdannelsen i folkeskolens musikundervisning, og dermed arbejde målrettet på at hjæ (…)
-
Bacheloropgave om fra indtryk til udtryk Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om fra indtryk til udtryk. ProblemformuleringHvordan kan lyttemetodikken i musikundervisningen med særlig fokus på aspektet ”fra indtryk til udtryk” medvirke til elevens alsidig (…)
-
Vigtigheden af musik i folkeskolen | Synopsis Musik
Denne synopsis giver et indblik i de overvejelser, man gør sig, når man skal forsvare musikkens berettigelse i folkeskolen. ProblemformuleringEr faget musik pausen i folkeskolen? Bruges faget som afst (…)
-
Praktikopgave niveau 2 | Kompetencemålsprøve Praktik, Musik
Kompetencemålsprøve Praktikniveau 2, som handler om musikundervisning. Problemformulering Hvordan opbygger man som lærer, i samspil med eleverne, et miljø i klassen, som medvirker til at der opstår m (…)
-
Bacheloropgave om musik og sprog Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om mystikken omkring musikken i sprogetProblemformuleringHvordan kan det musiske bruges i udviklingen af den kommunikative kompetence i folkeskolen med henblik på tilegnelse af (…)
-
Musik om identitetsdannelse | Bacheloropgave Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om identitetsdannelse i folkeskolens musikundervisning. Opgaven handler om hvilke elementer faget musik kan tilbyde børn i udviklingen af deres identitet. Problemformulering Hvo (…)
-
Bacheloropgave om eksistens, dannelse og æstetik Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om eksistens, dannelse og æstetik.Problemformulering• Hvordan er det muligt at redefinere handlekompetencebegrebet sådan at det kan favne det uudsigelige, og derigennem legitime (…)
-
Æstetisk læring i musik | Bachelor Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om hvad æstetisk læring er inden for musikken.Opgavens hovedærinde er at beskrive og definere hvad æstetisk læring er, her indenfor musikfagets rammer. I praktikafsnittet gives (…)
-
Bacheloropgave om sang som dannelsesperspektiv Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om sang som dannelsesperspektiv.Denne opgave indeholder en undersøgelse af/ vurdering af to tilgange til sang i folkeskolen: den klassiske og den associative. Derudover indehold (…)
-
Musikfaget mellem dannelse og uddannelse Musik
Problemformulering - Hvilke lovmæssige krav stilles der til musikfaget, der både skal danne og uddanne?- Hvordan påvirker musik barnets udvikling i både dannelses og uddannelsesmæssigt perspektiv?- Hv (…)