Hjælp til musik
Find her mere end 50 eksempler på opgaver fra undervisningsfaget musik.
De 4 kompetenceområder til musik er:
Musikudøvelse
Musikalsk skaben
Musikforståelse
Musikdidaktik
-
Bacheloropgave om musik som dannelsesfag Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om musik som dannelsesfag.Kan vi bruge musikken til at lære eleverne vigtige kundskaber, som de vil få brug for i livet?Vil de lære at være nyskabende, i stand til at træffe val (…)
-
Bacheloropgave om integration af musikundervisning Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om integration af musikundervisning.Problemstillingen er:Kan pædagogisk og psykologisk viden begrunde, at en øget musik- og/eller sangundervisning har en positiv effekt på eleve (…)
-
Praktikopgave niveau 2 | Kompetencemålsprøve Praktik, Musik
Kompetencemålsprøve Praktikniveau 2, som handler om musikundervisning. Problemformulering Hvordan opbygger man som lærer, i samspil med eleverne, et miljø i klassen, som medvirker til at der opstår m (…)
-
Musik om identitetsdannelse | Bacheloropgave Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om identitetsdannelse i folkeskolens musikundervisning. Opgaven handler om hvilke elementer faget musik kan tilbyde børn i udviklingen af deres identitet. Problemformulering Hvo (…)
-
Bacheloropgave om fra indtryk til udtryk Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om fra indtryk til udtryk. ProblemformuleringHvordan kan lyttemetodikken i musikundervisningen med særlig fokus på aspektet ”fra indtryk til udtryk” medvirke til elevens alsidig (…)
-
Æstetisk læring i musik | Bachelor Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om hvad æstetisk læring er inden for musikken.Opgavens hovedærinde er at beskrive og definere hvad æstetisk læring er, her indenfor musikfagets rammer. I praktikafsnittet gives (…)
-
Bacheloropgave om musik og sprog Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om mystikken omkring musikken i sprogetProblemformuleringHvordan kan det musiske bruges i udviklingen af den kommunikative kompetence i folkeskolen med henblik på tilegnelse af (…)
-
Bacheloropgave om eksistens, dannelse og æstetik Bacheloropgave, Musik
Bacheloropgave i musik om eksistens, dannelse og æstetik.Problemformulering• Hvordan er det muligt at redefinere handlekompetencebegrebet sådan at det kan favne det uudsigelige, og derigennem legitime (…)
-
Musik og dannelse | Synopsis Musik
Synopsis i musik om musik og dannelse. Problemformulering Hvordan kan man som lærer i folkeskolen, få øje på identitetsdannelsen i folkeskolens musikundervisning, og dermed arbejde målrettet på at hjæ (…)
-
Musikfaget mellem dannelse og uddannelse Musik
Problemformulering - Hvilke lovmæssige krav stilles der til musikfaget, der både skal danne og uddanne?- Hvordan påvirker musik barnets udvikling i både dannelses og uddannelsesmæssigt perspektiv?- Hv (…)