Hjælp til lærerens grundfaglighed
Her kan du finde hjælp til lokalt udarbejdede moduler i PL fra lærerens grundfaglighed.
Leder du efter opgaveeksempler fra de 4 obligatoriske og nationale PL-moduler, så finder du dem her:
- Elevens læring og udvikling
- Almen undervisningskompetence
- Specialpædagogik
- Undervisning af tosprogede
Og du finder hjælp til KLM her.
Har du skrevet en god opgave, som du har lyst til at dele? Eller synes du, at der mangler noget i vores samling? Så tilføj opgaver her – så kan du også selv få adgang til opgaverne.
-
Inkluderende klasseledelse og Kulturel inklusion Lokalt udarbejdet PL modul
Afsluttende opgave i modulet 'inkluderende klasseledelse' på VIA. Problemformulering Hvordan kan vi som lærere skabe et inkluderende klassefællesskab, i en kulturelt mangfoldig 7. klasse, med henblik (…)
-
Klasseledelse | Skinner og Bandura | Studieprodukt Lokalt udarbejdet PL modul
Det er en akademisk opgave/studieprodukt i PL domulet "Jeg skal være lærer" om klasseledelse. Skinner og Bandura bruges som teoretikere.Opgaven er skrevet ud fra en observation, der er blevet udført i (…)
-
Observation af 9. klasse i praktik | Observationsopgave Lokalt udarbejdet PL modul
Her finder du en opgave, som indeholder en objektiv observation af 2 valgfagsklasser (7-8-9). Lavet i PL-modulet "Jeg skal være lærer", som er lokalt udarbejdet.Derefter har vi analyseret på observati (…)
-
URO i klassen | PL opgave Lokalt udarbejdet PL modul
PL opgave i Lærerens grundfaglighed om uro. Problemformulering Hvordan kan læreren gennem ramme- og relationsledelse dæmpe uro med henblik på at fremme elevernes læring? (…)
-
Erstatningsopgave i intromodul Lokalt udarbejdet PL modul
Erstatningsopgave skrevet i intromodul. Problemformulering Hvilke udfordringer kan den danske folkeskole have med muslimske elever som lever i to forskellige kulturer? Samt hvilke oplevelser kan de et (…)
-
Studieøvelse i Lærer i skolen om klasseledelse Lokalt udarbejdet PL modul
Studieøvelse i PL modulet "Lærer i skolen" (LIS). Indsnævring af undersøgelsesfelt / problemstilling Da klasseledelse er et meget bredt tema, har vi valgt at indsnævre undersøgelsen yderligere, idet (…)
-
Udprøvning om ligeværdig kommunikation Lokalt udarbejdet PL modul
Udprøvning i PDP (Pædagogik, dannelse og praksis) om klasseledelse & kommunikation. Problemformulering Vi vil ud fra et lærerperspektiv undersøge, hvordan man opnår effektiv klasseledelse gennem den l (…)
-
Magt, autoritet og etik i folkeskolen | Udprøvning Lokalt udarbejdet PL modul
Udprøvning i pædagogik, dannelse og praksis om magt, autoritet og etik i folkeskolen.ProblemformuleringHvilken rolle spiller magt, autoritet og etik i lærerens klasseledelse og relationsdannelse i dag (…)
-
Lærer i skolen - LIS om regelledelse Lokalt udarbejdet PL modul
Studieprodukt i faget Lærer i skolen (LIS) om regelledelse. Problemformulering”Hvordan kommer det til udtryk i undervisningen, at læreren gennem regelledelse har intentioner om at mindske undervisning (…)
-
Skolehjem-samarbejdet og konkurrencestaten Lokalt udarbejdet PL modul
Eksamensopgave/Slutevaluering i lærerens grundfaglighed og "Lærer i skolen" om lærerens rolle i skolehjem-samarbejdet i konkurrencestaten.ProblemformuleringHvad er lærerens rolle i skole-hjem samarbe (…)