Hjælp til kristendomskundskab/religion
Find her hjælp og inspiration i de opgaver, som vi har modtaget til undervisningsfaget kristendomskundskab/religion på læreruddannelsen.
De 4 kompetenceområder i kristendomskundskab/religion er:
Religionsdidaktik
Undervisning i emnet kristendom
Undervisning i emnet islam og andre religioner
Undervisning i emnet filosofi, herunder etik og ikke-religiøse livsanskuelser
-
Kompetencemålsprøve i kristendomskundskab Kristendomskundskab/religion
Dette er den skriftlige del af kompetencemålsprøven i kristendomskundskab og omhandler emnet: Etisk dannelse i folkeskolen – bibelske fortællinger. Problemstillinger For at se nærmere på hvordan elev (…)
-
Bacheloropgave om etik og dannelse i folkeskolen Bacheloropgave, Kristendomskundskab/religion
Bacheloropgave i kristendom/religion om etik og dannelse i folkeskolen.ProblemformuleringEtik og dannelse som dimension i kristendomsundervisningen.Hvordan er fagets mulighed for at bidrage til en, i (…)
-
Dannelsessyn | Klafki og Løgstrup Kristendomskundskab/religion
Eksamensopgave i kristendomskundskab/religion om vort dannelsessyn og skolesyn i et pluralistisk samfund. Bruger Klafki og Løgstrups teorier. Vi vil i det følgende forsøge at undersøge om kristendom (…)
-
DPO i filosofi, etik og ikke-religiøse livsanskuelser Kristendomskundskab/religion
DPO skrevet i modulet 'filosofi, etik og ikke-religiøse livsanskuelser' fra Kristendomskundskab/religion.Opgaven handler om et undervisningsforløb til 9. klasse om livsfilosofi og etik i praksis, med (…)
-
Etik og filosofi | Eksamensopgave Kristendomskundskab/religion
Eksamensopgave skrevet i modulet Etik og filosofi fra Kristendomskundskab/religion. Lærerfaglig problemformulering Hvordan kan man undervise i etik med henblik på, at eleverne opnår faglige kompetence (…)
-
Praktikopgave om trygt læringsmiljø Praktik, Kristendomskundskab/religion
Praktikopgave om opbygning af trygge læringsmiljøer med fokus på udviklingspsykologi. Problemformulering Hvordan etablerer man et læringsmiljø, elever som Frederik kan finde sig tilrette i? (…)
-
Differentiering og inklusion | Praktikopgave Praktik, Kristendomskundskab/religion
Praktik 2. Undervisningsfag Religion. Kompetencemålsprøve. ProblemformuleringHvordan kan man skabe et differentieret og samarbejdende læringsmiljø med deltagelsesmuligheder for alle med klare og produ (…)
-
Kompetencemålsprøve om filosofi og ondskab Kristendomskundskab/religion
Kompetencemålsprøve til eksamen i Kristendomskundskab om filosofi. Problemformulering Hvordan kan man, ved hjælp af et undervisningsforløb om ”Ondskab”, for en 6. klasse ikristendomskundskab, styrke e (…)
-
Filosofi med børn Kristendomskundskab/religion
Modulgennemførelsesopgave i kristendomskundskab/religion om filosofi med børn. Problemformulering Hvilke overvejelser skal man som lærer gøre sig, når man skal filosofere med elever i indskolingen og (…)
-
Kulturmøde i folkeskolen | Bacheloropgave Bacheloropgave, Kristendomskundskab/religion
Bacheloropgave i kristendomskundskab/religion om kulturmøde i folkeskolen - med fokus på potentialerne i kristendomskundskab. Problemformulering Min opgave skal i ses i lyset af det overordnede samfun (…)