Hjælp til kristendomskundskab/religion
Find her hjælp og inspiration i de opgaver, som vi har modtaget til undervisningsfaget kristendomskundskab/religion på læreruddannelsen.
De 4 kompetenceområder i kristendomskundskab/religion er:
Religionsdidaktik
Undervisning i emnet kristendom
Undervisning i emnet islam og andre religioner
Undervisning i emnet filosofi, herunder etik og ikke-religiøse livsanskuelser
-
Fasten i islam | Analyse og fagdidaktiske overvejelser Kristendomskundskab/religion
Det er en afsluttende opgave i faget kristendomskundskab/religion om fasten i islam. I opgaven beskrives emnet og det analyseres. Til sidst er der fagdidaktiske overvejelser om undervisning i fasten i (…)
-
Etik og filosofi | Eksamensopgave Kristendomskundskab/religion
Eksamensopgave skrevet i modulet Etik og filosofi fra Kristendomskundskab/religion. Lærerfaglig problemformulering Hvordan kan man undervise i etik med henblik på, at eleverne opnår faglige kompetence (…)
-
Praktikevaluering ud fra Hiim & Hippe Praktik, Dansk 1. – 6. klassetrin, Dansk 4. - 10. klassetrin …
Denne opgave er en praktikevaluering ud fra Hiim & Hippes relationsmodel. (10 sider) med resumé af undervisningsforløbet. (…)
-
Moduludprøvningsopgave om Islam Kristendomskundskab/religion
Moduludprøvningsopgave om Islam behandlet komparativt i relation til kristendommen inkl. et undervisningsforløb.OpgaveformuleringBetingelser for godkendelse af modulet: Der udarbejdes en individuel sk (…)
-
Kompetencemålsprøve i kristendomskundskab Kristendomskundskab/religion
Dette er den skriftlige del af kompetencemålsprøven i kristendomskundskab og omhandler emnet: Etisk dannelse i folkeskolen – bibelske fortællinger. Problemstillinger For at se nærmere på hvordan elev (…)
-
Undervisningsforløb om myter Kristendomskundskab/religion
Deltagelsespligtigopgave 3: Undervisning om myter.Denne opgave indeholder en undervisningsplan til en 7. klasse, hvor eleverne skal arbejde med myter. (…)
-
Kristendomskundskab i folkeskolen | Dannelsesopgave Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM), Kristendomskundskab/religion
Eksamensopgave i KLM om kristendom og medborgerskab. Problemformulering Tiden har ændret sig, skolens opgave har ændret sig. Hvis kristendommens rolle i samfundet er svækket, hvilket diskuteres af man (…)
-
Kritik af kristendomskundskab | LG2-prøve Almen dannelse Kristendomskundskab, livsoplysning og medborgerskab, Kristendomskundskab/religion
Modulprøve i LG2 i AD/KLM. Problemformulering Hvorfor er kristendomskundskab som fag i folkeskolen udsat for så meget kritik? (…)
-
Dannelsessyn | Klafki og Løgstrup Kristendomskundskab/religion
Eksamensopgave i kristendomskundskab/religion om vort dannelsessyn og skolesyn i et pluralistisk samfund. Bruger Klafki og Løgstrups teorier. Vi vil i det følgende forsøge at undersøge om kristendom (…)
-
Den religiøse dimensions betydning Bacheloropgave, Kristendomskundskab/religion
Bacheloropgave i religionskundskab. "Den religiøse dimensions betydning for børn og unges identitetsdannelse". ProblemformuleringOvenstående leder mig frem til følgende problemformulering (…)