Hjælp til kristendomskundskab/religion
Find her hjælp og inspiration i de opgaver, som vi har modtaget til undervisningsfaget kristendomskundskab/religion på læreruddannelsen.
De 4 kompetenceområder i kristendomskundskab/religion er:
Religionsdidaktik
Undervisning i emnet kristendom
Undervisning i emnet islam og andre religioner
Undervisning i emnet filosofi, herunder etik og ikke-religiøse livsanskuelser
-
Kulturmøde i folkeskolen | Bacheloropgave Bacheloropgave, Kristendomskundskab/religion
Bacheloropgave i kristendomskundskab/religion om kulturmøde i folkeskolen - med fokus på potentialerne i kristendomskundskab. Problemformulering Min opgave skal i ses i lyset af det overordnede samfun (…)
-
Bacheloropgave om etik og dannelse i folkeskolen Bacheloropgave, Kristendomskundskab/religion
Bacheloropgave i kristendom/religion om etik og dannelse i folkeskolen.ProblemformuleringEtik og dannelse som dimension i kristendomsundervisningen.Hvordan er fagets mulighed for at bidrage til en, i (…)
-
Bacheloropgave om myter Bacheloropgave, Kristendomskundskab/religion
Bacheloropgave i kristendomskundskab/religion om myter i det moderne samfund. Problemformulering Hvordan kan anvendelsen af myter i kristendomskundskab være med til at danne eleverne i det moderne sam (…)
-
Ritualer og fællesskaber | Eksamensopgave Kristendomskundskab/religion
Del af afsluttende eksamensopgave i kristendomskundskab/religion. Lavet som en reeksamen.Opgaven indeholder først et forslag til et undervisningsforløb til 5. klasse om ritualer og fællesskaber på tvæ (…)
-
Kristendomskundskab i folkeskolen | Dannelsesopgave Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM), Kristendomskundskab/religion
Eksamensopgave i KLM om kristendom og medborgerskab. Problemformulering Tiden har ændret sig, skolens opgave har ændret sig. Hvis kristendommens rolle i samfundet er svækket, hvilket diskuteres af man (…)
-
Etik og filosofi | Eksamensopgave Kristendomskundskab/religion
Eksamensopgave skrevet i modulet Etik og filosofi fra Kristendomskundskab/religion. Lærerfaglig problemformulering Hvordan kan man undervise i etik med henblik på, at eleverne opnår faglige kompetence (…)
-
Kompetencemålsprøve i kristendomskundskab Kristendomskundskab/religion
Dette er den skriftlige del af kompetencemålsprøven i kristendomskundskab og omhandler emnet: Etisk dannelse i folkeskolen – bibelske fortællinger. Problemstillinger For at se nærmere på hvordan elev (…)
-
Kompetencemålsprøve om filosofi og ondskab Kristendomskundskab/religion
Kompetencemålsprøve til eksamen i Kristendomskundskab om filosofi. Problemformulering Hvordan kan man, ved hjælp af et undervisningsforløb om ”Ondskab”, for en 6. klasse ikristendomskundskab, styrke e (…)
-
Etik i undervisningen i 9. klasse Kristendomskundskab/religion
Eksamensopgave i kristendomskundskab/religion om etik i undervisningen.Opgaven fokuserer på, hvorledes man kan inkorporere en forståelse af etik igennem undervisning i 9. klasse. Dette sker via et und (…)
-
Ritualer i Islam Kristendomskundskab/religion
DPE1 - Religion på 3. semester - Islam og andre religioner.Om ritualer i islam. Opgaveformulering De studerende arbejder i studiegrupper med en opgave, hvori der arbejdes med fagligt indhold relevant (…)