KLM synopsis og eksamen
Skal du til eksamen i KLM? Find her eksempler i form af opgaver af typen synopsis og disposition.
-
Demokratiske medborgere | KLM | Synopsis Almen dannelse Kristendomskundskab, livsoplysning og medborgerskab
Det er en synopsis til KLM eksamen. Problemformulering Hvorfor/Hvordan skal skolen danne eleverne til demokratiske medborgere? (…)
-
Folkeskolens demokratiske dannelsesopgave | AD/KLM | LG2 | PL | Synopsis Almen dannelse Kristendomskundskab, livsoplysning og medborgerskab
Synopsis til LG2 (AD/KLM) om folkeskolens demokratiske dannelsesopgave. Problemformulering Hvordan kan folkeskolen arbejde for, at alle børn dannes til demokratiske medborgere, så de aktivt kan være e (…)
-
Muslimsk børneopdragelse | KLM synopsis Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
KLM synopsis med indblik i den muslimske børneopdragelse.En diskussion om hvilke udfordringer den muslimske børneopdragelse giver den danske folkeskole i kulturmødet. Problemformulering Hvori består d (…)
-
Eksamenssynopsis KLM Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Opgaven er et eksempel på hvordan man kan skrive en synopsis til den mundtlige eksamen i KLM. Opgaven handler primært om formålsparagraffen. (…)
-
Synopsis om tolerance i KLM Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Her kan du se et eksempel på en synopsis skrevet i faget KLM indenfor emnet "Almen dannelse", om tolerance og hvor grænsen for tolerance går. Problemformulering Hvorfor skal man som lærer i folkeskole (…)
-
Ritualer | Synopsis Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Synopsis om ritualer i kristendommen. Problemformulering Hvilke ritualer er der i forskellige religioner og livsanskuelser og hvilken betydning har ritualerne i den danske folkeskole. (…)
-
Udfordringer i kulturmødet | Synopsis Almen dannelse Kristendomskundskab, livsoplysning og medborgerskab
Synopsis som indeholder en beskrivelse af de udfordringer, der er mellem den muslimske og danske kultur, og hvordan vi som lærere kan håndtere denne udfordring. ProblemformuleringHvilke udfordringer k (…)
-
Synopsis om etik i KLM Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Opgave om etik lavet som udgangspunkt for den mundtlige eksamen i KLM. ProblemformuleringKan man bruge Kant og Mills teorier i folkeskolen i forbindelse med et bestemt etisk dilemma?- Hvad indeholder (…)
-
Dannelse & værdier | Synopsis i KLM Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Synopsis/Oplæg til mundtlig eksamen i KLM - blev kun bedømt på det mundtlige, men dette var oplægget. Problemstilling: Kan man i et samfund, der har fokus på individualismen, danne eleverne til verden (…)
-
Dannelse og demokrati til KLM eksamen Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Opgaven er grundlag for en mundtlig eksamen i KLM. Den handler om demokrati og dannelse.Jeg har valgt at skrive denne opgave, fordi jeg efter mine praktikforløb på første år er blevet klar over, hvor (…)