Studieprodukter i KLM
Her er en masse studieprodukter, som er skrevet i KLM
-
Aristoteles, Kant og Løgstrup | KLM | Studieprodukt Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Studieprodukt i KLM om teleologi.Formålet med denne opgave er at undersøge de teleologiske aspekter ifølge Aristoteles. Herefter holdes disse op mod Kants pligtetik og Løgstrups suveræne livsytringer (…)
-
Menneskesyn og frihed hos Luther, Kant og Rousseau Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
2. Studieprodukt om Martin Luther, Immanuel Kant og Jean-Jacques Rousseau. Opgavens titel er: Frihed i fortid og nutid Vi har med udgangspunkt i Luther, Kant og Rousseau valgt at fokusere på mennes (…)
-
Pligtetik og konsekvensetik Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Studieprodukt i KLM om det etiske klasserum - Pligtetik vs. konsekvensetikOpgaven besvarer pligtetik overfor utilitarisme, og hvordan man kan løse forskellige etiske problemstillinger i klasserummet, (…)
-
Demokrati i folkeskolen | KLM Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Studieprodukt i KLM om demokrati i folkeskolen. ProblemformuleringHvilken rolle spiller demokratiet i folkeskolen og på hvilken måde kan eleverne forberedes til at agere i et demokratisk samfund? (…)
-
Dannelse og uddannelse | KLM | Studieprodukt Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Studieprodukt i KLM om dannelse og uddannelse. Problemformulering Med regeringens nye krav om højere faglighed, flere skoletimer, samt mindre fritid til eleverne er der så ikke en risiko for at kompet (…)
-
Folkeskolen og Grundtvig | KLM Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Studieprodukt i KLM: Problemformulering Hvad er den danske folkeskoles opgave i dag? Er der tegn på at folkeskolen vil ændre sig med tiden? Kan folkeskolen, som vi har i dag, sammenlignes med den sko (…)
-
Hal Koch om demokrati og dannelse Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Opgaven beskriver Hal Kochs holdning om demokrati som livsform, med udgangspunkt i "Hvad er demokrati?" (1945) og perspektiverer til demokratiet i folkeskolen. (…)
-
Demokrati i skolen | Hal Koch og Alf Ross Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Studieprodukt i KLM om demokrati i skolen med udgangspunkt i Alf Ross og Hal Koch. Opgaven omhandler de kompetencer som vi lærer eleverne undervejs i folkeskolen som åndsfriheden, ligeværd og demokra (…)
-
Løgstrup ontologiske etik Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
Problemformulering Vi vil redegøre for den ontologiske etik defineret af Løgstrup. Desuden vil vi forklare, hvad han mener med “de suveræne livsytringer” og den etiske fordring vha. konkrete eksempler (…)
-
KLM studieprodukt om etik Kristendomskundskab/livsoplysning/medborgerskab (KLM)
4. studieprodukt om etik. ProblemformuleringHvilke etiske dilemmaer kan opstå, når man som lærer må forholde sig til sine elever både som enkeltindivider og som en del af et fællesskab? (…)