Hjælp til idræt
Her finder du vores opgaveeksempler til undervisningsfaget idræt. Du finder også nogle opgaver fra svømmelæreruddannelsen.
Skal du lave bevægelsesanalyse, så se dette gode eksempel på bevægelsesanalyse i atletik.
Motivation er meget vigtigt i idræt – hvis eleverne ikke har motivation for idræt, så bliver det svært at gennemføre en god undervisning. Du kan finde opgaver, som handler om motivation her. Måske det kan hjælp dig i din undervisning i idræt?
Se også her, hvordan man kan gennemføre en undervisning i idræt med undervisningsdifferentiering.
Vi vil meget gerne have nyere og bedre opgaver. Hvis du har det, så må du meget gerne tilføje dem til samlingen her.
De 4 kompetenceområder i Idræt 1.-6. klassetrin er:
Alsidig idrætsudøvelse
Krop, træning og trivsel
Idrætsfaget i indskolingen og på mellemtrinnet
Idrætskultur og relationer
De 4 kompetenceområder i Idræt 4.-10. klassetrin er:
Alsidig idrætsudøvelse
Krop, træning og trivsel
Idrætsfaget på mellemtrinnet og i udskolingen
Idrætskultur og relationer
-
Motivation i idrætsundervisningen | Bacheloropgave Bacheloropgave, Idræt
Opgaven besvarer hvordan man som lærer kan fremme elever i udskolingens motivation til idrætsundervisningen, gennem medbestemmelse, leg, konkurrence og undervisningsdifferentiering. Derudover kommer o (…)
-
Krop, bevægelse og læring Bacheloropgave, Idræt
Bacheloropgave i idræt om krop, bevægelse og læring.ProblemformuleringHvilken betydning har bevægelse for elevernes krop og læring, og hvordan kan vi folkeskolelærere i almindelighed og i særdeleshed (…)
-
Bevægelse i skoledagen 2020 Bacheloropgave, Idræt
Bachelor skrevet med idræt som hovedfag. Handler om at skabe bevægelse i skoledagen. Problemformulering Hvordan praktiseres bevægelsespolitikken i den danske folkeskole, og hvilke kompetencer mener de (…)
-
Bacheloropgave om motivering Bacheloropgave, Idræt
Motivering af de inaktive elever i udskolingen.ProblemformuleringHvordan kan faget idræt være med til at stoppe en forsat stigende fysisk inaktivitet hos eleverne og hvordan kan motivationsfaktorer in (…)
-
Bacheloropgave om identitet og dannelse Bacheloropgave, Idræt
Bacheloropgave i idræt om identitet og dannelse i en postmoderne og foranderlig verden. Problemformulering • Hvor stiller folkeskolens idræt sig i et samfund, som er præget af foranderlighed, og hvor (…)
-
Praktikeksamen om klasseledelse og struktur Praktik, Idræt
Praktikopgave til eksamen. Kompetencemålsprøve – Praktikniveau 1. Opgaven handler om erfaringer fra praktikken og analyse af undervisningssituationer. Problemformulering Hvordan kan jeg gennem et fok (…)
-
Motivation i idrætsfaget | Bacheloropgave Bacheloropgave, Idræt
Bacheloropgave i idræt om motivation i idræt.Om motivation i idrætsfaget med vægt på motivationsbegreberne, elevmedbestemmelse og undervisningsdifferentiering. Problemformulering Hvordan kan jeg som i (…)
-
Praktikopgave om stilladsering Praktik, Idræt
Problemformulering Hvordan kan vi som undervisere ud fra begrebet stilladsering, strukturere aktioner,som på forskellige vis har til hensigt at styrke dette? (…)
-
Skriftlig eksamen i idræt på læreruddannelsen Idræt
Idrætseksamen om deltagelse og motivation. Problemformulering Hvordan kan vi som idrætsundervisere, igennem vores klasseledelse, skabe motivation tildeltagelse og læring, samt inklusion af den enkelte (…)
-
Praktikopgave - SMTTE-model Praktik, Dansk 4. - 10. klassetrin, Idræt
Opgaven handler om et 3 ugers praktikforløb på Rosenvangskolen. Fagene Dansk og Idræt bliver sat ind i en SMTTE-model. (…)