Hjælp til idræt
Her finder du vores opgaveeksempler til undervisningsfaget idræt. Du finder også nogle opgaver fra svømmelæreruddannelsen.
Skal du lave bevægelsesanalyse, så se dette gode eksempel på bevægelsesanalyse i atletik.
Motivation er meget vigtigt i idræt – hvis eleverne ikke har motivation for idræt, så bliver det svært at gennemføre en god undervisning. Du kan finde opgaver, som handler om motivation her. Måske det kan hjælp dig i din undervisning i idræt?
Se også her, hvordan man kan gennemføre en undervisning i idræt med undervisningsdifferentiering.
Vi vil meget gerne have nyere og bedre opgaver. Hvis du har det, så må du meget gerne tilføje dem til samlingen her.
De 4 kompetenceområder i Idræt 1.-6. klassetrin er:
Alsidig idrætsudøvelse
Krop, træning og trivsel
Idrætsfaget i indskolingen og på mellemtrinnet
Idrætskultur og relationer
De 4 kompetenceområder i Idræt 4.-10. klassetrin er:
Alsidig idrætsudøvelse
Krop, træning og trivsel
Idrætsfaget på mellemtrinnet og i udskolingen
Idrætskultur og relationer
-
Praktikeksamen om klasseledelse og struktur Praktik, Idræt
Praktikopgave til eksamen. Kompetencemålsprøve – Praktikniveau 1. Opgaven handler om erfaringer fra praktikken og analyse af undervisningssituationer. Problemformulering Hvordan kan jeg gennem et fok (…)
-
Konkurrence og det sociale i idræt | Praktikopgave Praktik, Idræt
Praktikopgave som er skrevet i idræt på niveau 2. Den omhandler blandt andet konkurrence. Problemformulering Hvordan kan vi som undervisere forene konkurrence med det sociale fællesskab? (…)
-
Idræt for tosprogede elever Idræt, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave i modulet 'undervisning af tosprogede elever.' Problemstilling Hvordan tilrettelægges den tosprogede elevs idrætsundervisning således, at den hæver elevens fagsprog og ordkendskab? (…)
-
Krop, bevægelse og læring Bacheloropgave, Idræt
Bacheloropgave i idræt om krop, bevægelse og læring.ProblemformuleringHvilken betydning har bevægelse for elevernes krop og læring, og hvordan kan vi folkeskolelærere i almindelighed og i særdeleshed (…)
-
Bacheloropgave om idræt og identitet Bacheloropgave, Idræt
Bacheloropgave om idræt og identitet i folkeskolen. Problemformulering Hvordan kan idræt i folkeskolen være med til at styrke elevernes identitetsdannelse og hvilke krav stiller det til idrætslærerens (…)
-
Motivation i idrætsundervisning Bacheloropgave, Idræt
Bacheloropgave om motivation i idrætsundervisning. Problemstilling Hvordan kan jeg i idrætsundervisningen i udskolingen arbejde med elevernes og motivation?Og hvordan kan elevmedbestemmelse inddrages (…)
-
Motivation og deltagelse i idræt Praktik, Idræt
Praktikeksamen på 4. årg. Problemformulering Hvordan kan man tilrettelægge en undervisning som øger elevers motivation for deltagelse i idrætsundervisningen?Tematiseringen i indeværende opgaver er: mo (…)
-
Undervisningsdifferentiering i Idræt Idræt
Eksamensopgave i idræt om undervisningsdifferentiering.Problemformulering”Hvordan planlægges, gennemføres og evalueres en idrætsundervisning, der har fokus på undervisningsdifferentiering med henblik (…)
-
Indre motivation i idræt Idræt
Eksamensopgave i idræt om motivation og at der er 2 former for motivation, indre og ydre.Det er derfor vigtigt, at vi som lærere er med til at oparbejde den indre motivation hos eleverne til at bruge (…)
-
Tillid og motivation i idræt Idræt
Skriftlig opgave fra idrætseksamen på læreruddannelsen. Omhandler hvordan man kan motivere elever til deltagelse i idræt og en undervisningsplan, samt forslag til progression og aktiviteter til et ove (…)