Kompetencemålsprøver i historie
Skal du til kompetencemålsprøve i historie? Se herunder hvordan en opgave kan se ud.
-
Didaktisk læremiddel | Analyse Historie, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave fra PL4 med analyse af et læremiddel fra Clio-online. Problemformulering Hvor stort et fokus er der på andetsprogsdidaktik, i Clio onlines læremiddel, “Demokrati”, og hvordan kan dette (…)
-
Skriftlig delprøve i historie om historiebrug og historiebevidsthed Historie
Den skriftlige delprøve i eksamen for faget historie. Opgaven handler om historiebrug og historiebevidsthed og har titlen "Mellem livsverden og kompetence". Problemformulering Hvilke didaktiske overve (…)
-
Kompetencemålsprøve om Christian 4. Historie
Kompetencemålsprøve i historie om Christian 4 og myten om ham. Den handler om videreudvikling af elevers historiebevidsthed og kildekritiske kompetence. Problemformulering Hvordan kan jeg i en undervi (…)
-
Faglig læsning om “Vikingetiden” | Læremiddelanalyse Dansk som andetsprog, Historie, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL intern prøve i Undervisning af tosprogede.Læremiddelanalyse med henblik på afklaring af potentiale til undervisning af tosprogede og en redidaktisering i fht. målgruppe. Problemformulering Hvordan (…)
-
Kontrafaktisk historie | Redidaktisering og analyse Historie, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Opgaven er den endelige eksamensopgave for faget "Undervisning af tosprogede". Indeholder analyse af læremidlet "Kontrafaktisk historie" fra Gyldendal. Problemformulering I hvilken grad stilladserer d (…)
-
Besættelsen i historie Historie
Eksamen i historie om besættelsen.Problemformulering Hvordan kan jeg som udskolingshistorielærer kvalificere mine elevers historiebevidsthed i et lokalhistorisk forløb om besættelsen i Vendsyssel? (…)
-
Fortid - Nutid - Fremtid | Læremiddelanalyse Historie, Undervisning af tosprogede elever (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave i Undervisning af tosprogede med læremiddelanalyse. Emnet er fagsproglig progression. Problemformulering I hvilket omfang er Gyldendals læremiddel Fortid – Nutid – og Fremtid anvendelig (…)
-
Det Arabiske Forår | Kompetencemålsprøve i historie Historie
Denne opgave er skrevet til den afsluttende kompetencemålsprøve i historie. Den handler om Det Arabiske Forår. Problemformulering Hvilke strukturer og udviklingstendenser er centrale for at forstå Det (…)
-
Industrialiseringen i Danmark og historisk bevidsthed i historieundervisningen Historie
Kompetencemålsprøve i historie. Lærerfaglig problemstilling: Hvordan kan arbejdet med industrialisering i Danmark være med til at udvikle elevernes historiske bevidsthed ifl. årsager og konsekvenser? (…)
-
Demokratisk dannelse og historiebevidsthed Historie
Kompetencemålsprøve/eksamensopave om demokratisk dannelse i forbindelse med historiebevidsthed.Opgaven omhandler en række teori på hvordan vi som undervisere kan tilegne eleverne demokratisk dannelse (…)