Modulopgaver i elevens læring og udvikling
-
Klasseledelse | PL1 opgave Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL1 opgave om klasseledelse og læringsmiljø. Opgaven besvarer hvordan man kan igennem en god klasseledelse støtte elevernes læring. ProblemformuleringHvordan kan man som klasseleder understøtte elever (…)
-
Mobning i klasserummet | PL1 Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Modulopgave i PL1 - elevens læring og udvikling om mobning. Problemstilling: Hvordan kan jeg mindske mobning og styrke skoleklassens sociale kultur og samhørighed? (…)
-
Elevernes deltagelses-/ udfoldelsesmuligheder | PL-opgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-opgave om elevernes deltagelses-/ udfoldelsesmuligheder. Fra modulerne ELU, AUK og specialpædagogik. Problemformulering (incl. pædagogisk tema) Med afsæt i didaktisk nærbillede ser vi følgende prob (…)
-
PL opgave om stilladsering Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL modulopgave i Elevens læring og udvikling fra Lærerens grundfaglighed om stilladsering. Problemformulering Hvilke udfordringer kan der være ved brug af stilladsering i praksis? (…)
-
Den gode relation mellem lærer og elev | PL2 Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL2: Elevens læring og udvikling om relation. Problemstilling Hvad kendetegner en god lærer-elevrelation, og hvordan kommer relationen til udtryk i undervisningen i en 3. klasse, herunder med særlig f (…)
-
Elevplan og elevdeltagelsesprofil Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL opgave i Elevens læring og udvikling om elevplan og elevdeltagelsesprofil. ProblemformuleringLav en Elevplan og elevdeltagelsesprofil hvor eleven kan forholde sig til almene temaer gennem systemati (…)
-
Digitaliseringens betydning for børn | Modulopgave Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL modulopgave i Elevens læring og udvikling om digitaliseringens betydning for børn. ProblemformuleringHvad betyder barndommens digitalisering/kapitalisering for børns overgang fra barn til voksen, o (…)
-
Grupper og trivsel Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
ELU modulopgave om grupper og trivsel. Problemformulering Hvordan kan vi som folkeskolelærere igennem arbejdet med grupper skabe et lærings- og udviklingsmiljø, hvori eleverne trives? (…)
-
Læringssyn i ELU Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Lille modulopgave skrevet i ELU. Opgaven omhandler forfatterens læringssyn, som er beskrevet ud fra forskellige fagpersoner.Opgaven indeholder også en model over forfatterens læringssyn. Problemformul (…)
-
Lærerens og elevens trivsel efter reformen | Modulopgave Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL modulopgave i Elevens læring og udvikling, som beskriver hvordan reformen fra 2014 har påvirket (på både godt og ondt) primært elevernes, men også lærerens trivsel.ProblemformuleringHvilken påvirkn (…)