Hjælp til elevens læring og udvikling (PL)
Det nationale modul Elevens læring og udvikling (PL) – forkortet ELU – skal alle studerende på Læreruddannelsen have. Her har vi samlet de opgaver, som vi har modtaget i ELU.
Du finder altså PL-prøver, PL-opgaver og meget mere fra PL-modulet Elevens læring og udvikling.
Elevens læring og udvikling (PL) ligger på forskellige tidspunkter i uddannelsen på de enkelte læreruddannelser. Derfor vil du opleve, at ELU både bliver kaldt PL1, PL2 og PL3.
Her finder du hjælp til de 3 andre nationale moduler:
-
PL eksamen om inkluderende undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave til pædagogik og lærerfaglighed om inklusion og inkluderendeundervisning. ProblemformuleringHvorfor er inklusion vigtig i folkeskolen i dag, og hvordan kan jeg som lærer skabe en inklud (…)
-
PL kompetencemålsprøve om relationsarbejde Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og ELU. ProblemformuleringHvordan kan vi som folkeskolelærer inkludere en elev i den danske folkeskole med fokus på relationsar (…)
-
Elever i komplicerede læringssituationer Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik, ELU og AUK om elever i komplicerede læringssituationer. Problemformulering Hvordan kan læreren skabe inkluderende undervisning, med henblik på de elever som bef (…)
-
Inkluderende læringsmiljøer | Kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
KMP - PL1, PL3 og PL4. Lærerfaglig problemstillingHvordan kan læreren skabe en inkluderende læringssituation som bedst muligt understøtter en elev i komplicerede læringssituation? (…)
-
Relationskompetence og klasseledelse | PL prøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL prøve i Elevens læring og udvikling, Almen undervisningskompetence ogSpecialpædagogik om relationskompetence og klasseledelse. Problemformulering Hvordan kan man som lærer indtænke relationskompete (…)
-
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik og lærerfaglighed Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i specialpædagogik fra pædagogik og lærerfaglighed. ProblemformuleringHvordan kan man igennem klasseledelse skabe et inkluderende klasserum så alle elever får deltagelsesmuligheder (…)
-
Eksamensopgave om inklusion for elever med ADHD Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i PL2+3 i "Elevens læring og udvikling (PL2) og specialpædagogik (PL3)". Problemformulering Hvilken betydning har inklusion i en ”normalklasse” for elever med ADHD, og hvordan skab (…)
-
Kompetencemålsprøven i pædagogik og lærerfaglighed Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Denne kompetencemålsprøve i pædagogik og lærerfaglighed er lavet med udgangspunkt i at besvare hvordan vi som lærere bedst muligt kan understøtte de elever der har særlige forudsætninger – altså, er s (…)
-
Klasseledelse og psykologiske udfordringer Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL studieprodukt i elevens læring og udvikling om klasseledelse med cases fra praktikken.Kommer ind på Mads Hermansen og Elsebeth Worm Hansen. Problemformulering”Hvilke psykologiske udfordringer kan v (…)
-
Cooperative Learning som supplerende undervisningsmetode Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Her finder du et PL2 studieprodukt, der omhandler Cooperative Learning (CL) som supplerende undervisningsmetode. Opgaven har fokus på, hvordan CL kan opveje for almindelig tavleundervisnings svagheder (…)