Hjælp til elevens læring og udvikling (PL)
Det nationale modul Elevens læring og udvikling (PL) – forkortet ELU – skal alle studerende på læreruddannelsen have. Her har vi samlet de opgaver, som vi har modtaget i ELU.
Du finder altså PL-prøver, PL-opgaver og meget mere fra PL-modulet Elevens læring og udvikling.
Elevens læring og udvikling (PL) ligger på forskellige tidspunkter i uddannelsen på de enkelte læreruddannelser. Derfor vil du opleve, at ELU både bliver kaldt PL1, PL2 og PL3.
Her finder du hjælp til de 3 andre nationale moduler:
-
Inkluderende læringsmiljø | PL-eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-eksamen/kompetencemålsprøve om specialpædagogik og et godt inkluderende læringsmiljø.Problemformulering Hvordan kan man som lærer planlægge, gennemføre og udvikle et inkluderende læringsmiljø, som (…)
-
Deltagelsesmuligheder og læringsfællesskaber | PL-eksamen Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-eksamensopgave i Almen undervisningskompetence. Opgaven handler om inklusion med udgangspunkt i deltagelsesmuligheder og læringsfællesskaber for eleverne. Problemformulering Hvordan kan vi øge delt (…)
-
Inkluderende læringsmiljø | Eksamensopgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave i pædagogik og lærerfaglighed om inkluderende læringsmiljø gennem klasseledelse og relationskompetence. Problemformulering Ovenstående leder mig hen til spørgsmålet om, hvorledes man ka (…)
-
PL eksamen om inkluderende undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Eksamensopgave til pædagogik og lærerfaglighed om inklusion og inkluderendeundervisning. ProblemformuleringHvorfor er inklusion vigtig i folkeskolen i dag, og hvordan kan jeg som lærer skabe en inklud (…)
-
PL kompetencemålsprøve om relationsarbejde Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL kompetencemålsprøve i Specialpædagogik, Almen undervisningskompetence og ELU. ProblemformuleringHvordan kan vi som folkeskolelærer inkludere en elev i den danske folkeskole med fokus på relationsar (…)
-
Inkluderende klasserum | Kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Kompetencemålsprøve i PL om inkluderende klasserum. Problemformulering Hvordan kan man igennem klasseledelse og relationskompetence skabe et inkluderende klasserum, hvor alle elever er motiverede til (…)
-
PL eksamen om meningsfuld undervisning Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
Skriftlig opgave til PL eksamen. Elevens læring og udvikling, Almen undervisningskompetence og Specialpædagogik, Problemformulering Hvordan man kan udføre meningsfuld undervisning for eleverne med fok (…)
-
Det motiverende læringsmiljø | PL kompetencemålsprøve Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL prøven om Det motiverende læringsmiljø. Prøve i PL-modulerne: Specialpædagogik, Elevens Læring Og Udvikling, Almen Undervisningskompetence. ProblemformuleringHvordan kan lærere i samarbejde med for (…)
-
Undervisningsdifferentiering | PL eksamensopgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL Eksamensopgave/KMP med fokus på didaktik og undervisningsdifferentiering. Problemformulering Det kan være en svær balancegang at skulle sørge for, at eleverne er udfordrede i undervisningen, men u (…)
-
Elevernes deltagelses-/ udfoldelsesmuligheder | PL-opgave Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Elevens læring og udvikling (Pædagogik og Lærerfaglighed), Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL-opgave om elevernes deltagelses-/ udfoldelsesmuligheder. Fra modulerne ELU, AUK og specialpædagogik. Problemformulering (incl. pædagogisk tema) Med afsæt i didaktisk nærbillede ser vi følgende prob (…)