Modulopgaver i dansk
Find her eksempler til inspiration, hvis du selv skal lave en modulopgave
-
Frk. Escobar | Lærerfaglig analyse Dansk 4. - 10. klassetrin
En lærerfaglig analyse af "Frk. Escobar" af L.O.C.Analysen har fokus på multimodalitet. (…)
-
Brødre af Kim Fupz Aakeson | Lærerfaglig analyse Dansk 1. – 6. klassetrin
Modulopgave fra modul 3 i dansk, som indeholder en lærerfaglig analyse af Kim Fupz Aakesons novelle "Brødre" fra 2013 i samlingen "Jeg begyndte sådan set bare at gå". Modulopgaven indeholder også en u (…)
-
Erstatningsopgave i dansk literacy Dansk 4. - 10. klassetrin
Erstatningsopgave/reparationsopgave i dansk, literacy modulet. Indeholder blandt andet en læremiddelanalyse fra Clio Online om Karen Blixen. Problemformulering Hvordan kan danskundervisning på mellemt (…)
-
Modulopgave fra modulet 'Fiktive tekster' Dansk 4. - 10. klassetrin
Det er en lærerfaglig analyse af Kim Fupz Aakesons novelle 'Brødre'. Modulopgaven er skrevet i dansk under modulet 'Fiktive tekster'. Opgaveformulering Foretag en lærerfaglig analyse af en dansk novel (…)
-
Sommervenner | Lærerfaglig analyse Dansk 4. - 10. klassetrin
Modulafrundingsopgave med en lærerfaglig analyse af Annette Bjørg og Kamilla Wichmanns billedbog 'Sommervenner'. ProblemformuleringHvordan er Iris' forhold til Axel, og hvordan kan deres interaktion m (…)
-
Analyse og vurdering af elevtekst | Modulopgave Dansk 4. - 10. klassetrin
Modulopgave i dansk med en analyse og vurdering af elevtekst. Modul: Literacy.I studieproduktet findes en analyse af en elevtekst, analyseret ud fra en genrepædagogisk tilgang og der gives en vurderin (…)
-
Undervisningsdifferentiering i planlægningsdidaktikken Almen undervisningskompetence (Pædagogik og Lærerfaglighed), Dansk 1. – 6. klassetrin
Modulopgave skrevet i PL-modulet AUK. Den tager udgangspunkt i læsefærdigheder i dansk. Problemformulering Hvordan kan undervisningsdifferentiering medtænkes i planlægningsdidaktikken, og hvilken bety (…)
-
Billedbog og ikonotekst | Analyse Dansk 1. – 6. klassetrin, Dansk 4. - 10. klassetrin
Litteraturopgave i modulet 'Børne- og ungdomslitteratur'. Problemformulering Med udgangspunkt i værket “Hund” af Bestle og Jacobsen, ønsker vi at undersøge, hvilke litterære kvaliteter og pædagogiske (…)
-
Morgenmad af Kim Fupz Aakeson | Litterær analyse Dansk 1. – 6. klassetrin
Litterær og nykritisk analyse i faget dansk på 2. semester. Novellen er 'Morgenmad' af Kim Fupz Aakeson fra samlingen 'Jeg begyndte sådan set at gå'. (…)
-
Den grimme ælling | Lærerfaglig analyse Dansk 1. – 6. klassetrin, Dansk 4. - 10. klassetrin
En opgave i dansk om "Den Grimme Ælling" skrevet af H.C. Andersen, som både indebærer analysering af eventyret "Den grimme ælling" samt didaktiske overvejelser. (…)