Alle materialer
-
Praktikopgave om relationer og motivation Praktik
Praktikopgave om sammenhængen mellem elev-lærer-relationer og motivation Opgaveformulering Hvordan kan man ved at skabe gode relationer fremme elevernes motivation?● Hvordan skaber man gode relationer (…)
-
Modulprøve med analyse af elevtekst Dansk 4. - 10. klassetrin
Modulprøve i dansk med analyse af elevtekst. Opgaven er fra stopprøven i 2. semester. (…)
-
Praktikopgave om didaktik, klasseledelse og relationsarbejde Praktik
Praktikopgave om didaktik, klasseledelse og relationsarbejde. Problemformulering Hvordan gør jeg som lærer relationsarbejde og klasseledelse til en integreret del af minedidaktiske undervisningsoverve (…)
-
Relationsarbejde og klasseledelse i danskundervisningen Praktik
Her finder du en praktikopgave, hvor vi arbejdede med motivationen af stille elever i danskundervisningen. ProblemformuleringHvordan kan vi motivere eleverne til at være mere aktivt deltagende i dansk (…)
-
Praktikopgave om klasseledelse Praktik
Praktikopgave om klasseledelse med udgangspunkt i dansk.Problemformulering Hvilken betydning har tydelig klasseledelse for elevdeltagelse i to forskellige 5. klasser? (…)
-
Praktikopgave om klasseledelse og læringsmiljø Praktik
Praktikrapport om hvordan man som lærer via klasseledelse skaber et trygt og gunstigt læringsmiljø, hvor alle elever bedst muligt inkluderes og tilgodeses. Indeholder begrebsafklaring af klasseledelse (…)
-
Elevtekst | Lærerfaglig analyse Dansk 1. – 6. klassetrin
4. studieprodukt i dansk. I opgaven analyserer jeg en elevtekst (mellemtrinnet) ud fra den omvendte tekstpyramide (Bog: Læreren som sproglig vejleder). Herunder vurderer jeg elevens skrivekompetence (…)
-
Sproglig analyse af elevtekst fra elev i 5. klasse Dansk 4. - 10. klassetrin
En lærerfaglig analyse og vurdering af en elevtekst skrevet af en elev i 5. klasse. Indeholder også overvejelser om formen på respons til eleven.Det er fra en modulprøve af literacy-modulet. (…)
-
PL eksamen om inklusion Undervisning af tosprogede (Pædagogik og Lærerfaglighed)
PL Kompetencemålsprøve om inklusion. Problemformulering Hvornår er inklusion opnået, og hvordan håndterer man som lærer udfordringerne ved inklusion i en klasse? (…)
-
Praktikopgave om målstyret undervisning Praktik
Praktikopgave om målstyret undervisning. Problemformulering Hvilken betydning har implementering af en målstyret undervisning for elevernes faglige udbytte og hvordan eksekveres en sådan undervisning (…)