Vocabulary, writing and lesson plan | Studieprodukt

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Engelsk
  • Godkendt
  • 6
  • 2589
  • PDF
  • Læreruddannelsen Aalborg
  • 2012
  • 02-04-2014

Undervisningsforløb: Vocabulary, writing and lesson plan | Studieprodukt

Studieprodukt i Engelsk på 3. år om vocabulary, writing og lesson plan.

Opgaven har fokus på arbejdet med ordforråd og skrivning i folkeskolen. Den handler om vigtigheden af et mere systematisk arbejde med ordforråd, som ellers tit bliver 'overset' i skolen. Derudover indeholder den en lektionsplan for fire uger, hvor arbejdet med ordforråd og skrivning netop er i centrum - altså konkrete forslag til, hvordan man kan arbejde med det. I dette tilfælde er der taget udgangspunkt i en 4. klasse.

Underviserens kommentar

Bedømmelseskriterier:
Kriterierne er ikke prioriterede, men indgår – alt efter opgavetype og det enkelte kriteriums relevans – i en helhedsvurdering.
1. Dokumentation for forståelse af de forelagte teksters centrale holdninger, meninger og følelser.
Virkelig flot arbejde – Du viser virkelig god forståelse af de forlagte tekster og refererer, hvor det er hensigtsmæssigt, så der er belæg for dine påstande. God opbygning af teksten.
2. Tilpasning til målgruppen
3. Bevidst brug af genrer
4. Fokusering og vægtning, herunder en klar fremlæggelse af synspunkter og argumentation.
Rigtig god lektionsplan – god sammenhæng med din første del af opgaven. du viser, at du kan knytte teori og praksis.
5. Kohærens og kohæsion.
6. Semantisk præcision mht. register, idiomatik og kollokationer.
7. Korrekt grammatisk, stavning og tegnsætning

Indhold

Part 1 - Vocabulary and writing
Part 2 – Lesson plan: 4th grade
Literature

Uddrag

Part 1 - Vocabulary and writing
According to Paul Nation, the first 3000 word families in English will cover 95% of the most frequent words in a text, and a vocabulary of 5000 words will cover 98% of a text. Furthermore, learners will have to know the most frequent 5000-7000 words in English in order to get by in an English conversation without help.
It has been said that too many learners are leaving the Danish Folkeskole without a sufficient vocabulary, and a survey made by Lars Stenius Stæhr proves exactly that. Research indicates that learners in the Danish Folkeskole should know 2000-3000 words in English after the 9th grade, but learners can't acquire this amount of words through random reading and listening - instead we have to work systematically with vocabulary acquisition through reading, listening and vocabulary activities. Research also points out, that there is a connection between vocabulary and our receptive competences and our communicative competences. If we take a look at “Common Objectives” we also see that many of the... Køb adgang for at læse mere

Vocabulary, writing and lesson plan | Studieprodukt

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.