Undervisningsforløb om vejr og klima

- Lærerstuderende 4. år
- Geografi
- Godkendt
- 5
- 1469
- Læreruddannelsen Vordingborg
- 2003
- 26-01-2012
Undervisningsforløb om vejr og klima
Undervisningsforløb i geografi til en 8. klasse om vejr og klima.
For at få en forståelse af klimaets betydning for menneskets levevilkår andre steder i verden har vi valgt at arbejde med klimazoner, plantebælter, jordbund og levevilkår.
Indhold
Tema:
Emne:
Målgruppe:
Emnebegrundelse:
Formål:
CKF'ERE
Globale mønstre
Naturgrundlaget og dets udnyttelse
Kultur og levevilkår
Arbejdsmåder og tankegange
Delmål for faget Geografi
Efter 8. klassetrin
Globale mønstre
Naturgrundlaget og dets udnyttelse
Kultur og levevilkår
Arbejdsmåder og tankegange
Didaktiske overvejelser
Hvad:
Hvorfor:
Hvordan:
Undervisningsforløbet:
Evaluering:
Uddrag
Emnebegrundelse:
Da den globale dimension ofte bliver overset i folkeskolen har vi valgt dette emne, for at tilgodese denne.
For at få en forståelse af klimaets betydning for menneskets levevilkår andre steder i verden har vi valgt at arbejde med klimazoner, plantebælter, jordbund og levevilkår.
Vi vil planlægge forløbet ud fra at eleverne har følgerne forudsætninger fra faget natur/teknik.
De bør have beskæftiget sig med vejret herunder vejrets astronomiske baggrund, atmosfæren, tryk og vinde, luftfugtighed, nedbørsformer. De har også arbejdet med astronomi (omkring jordens dannelse), jordbundstyper, levevilkår for mennesker, planter og dyr... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind