Synopsis om udsatte etniske unge i Pædagogik

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Pædagogstuderende 4. semester
  • Pædagogik (Pædagog)
  • Ingen givet
  • 8
  • 1542
  • PDF
  • 2014
  • 10-04-2014

Synopsis om udsatte etniske unge i Pædagogik

Denne synopsis i Pædagogik om udsatte etniske minoritets unges relations- og identitetsdannelse ser på følgende problemformulering:

- Hvilke udfordringer og dilemmaer møder man som pædagog i arbejdet med udsatte unge etniske minoritetsgrupper, i forhold til at støtte deres identitets- og relationsdannelse?

Opgaven tager udgangspunkt i bogen ”Pædagoger og perkere”, hvor Kathrine Vitus har lavet et ”case-studie” på institutionen Baglandet, som er en institution for udsatte etniske minoritets unge.

Underviserens kommentar

God synopsis

Indhold

Indledning 3
Problemformulering: 3
Redegørelse og diskussion 3
Opbevaringslogik: 3
Sorteringslogik: 3
Normaliseringslogik: 4
Netværkslogik: 4
Relationspædagogik 4
Asymmetriske relationer. 4
Symmetriske relationer 4
Symbiotiske relationer 5
Komplementære relationer 5
Afrunding: 7
Litteraturliste: 8

Uddrag

Vi har valgt emnet omkring udsatte etniske minoritets unges relations- og identitetsdannelse, fordi at vi tror at der kan skabes meget store problemer for de unge, i forhold til at de kan have svært ved at danne sig relationer og skabe en identitet på baggrund af manglede tilhørsforhold. Vi vil gerne undersøge sammenhængen mellem relation og identitet, og hvilke dilemmaer der kommer af dette. Hvordan er relations- og identitetsdannelse i tale sat i det pædagogiske arbejde? Bruges der konkrete metoder, hvordan støtter eller ... Køb adgang for at læse mere

Synopsis om udsatte etniske unge i Pædagogik

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.