Socialisation og social arv | Synopsis

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 4. år
  • Pædagogik
  • Godkendt
  • 3
  • 683
  • PDF
  • Læreruddannelsen Aalborg
  • 2013
  • 03-10-2013

Socialisation og social arv | Synopsis

Synopsis til eksamen i pædagogik omhandlende socialisation og herunder social arv. Opgaven indeholder problemstillinger, problemformulering og case og ting som man kan arbejde videre med, hvis man trækker dette produkt til eksamen. Desuden indeholder opgaven en liste over litteratur som kan bruges i det fremtidige.

Problemformulering
Hvordan kan man gennem undervisning, opdragelse og socialisation være med til at bryde den negative sociale arv?

Underviserens kommentar

Godkendt til eksamen af faglæren. Problemformuleringen kan man arbejde videre med og problemstillinger er relevante, litteraturen som er fundet passer fint til den fremtidige opgave. Min lærer anbefalede stærk at involvere Thomas Ziehe så meget jeg kunne.

Indhold

Problemstilling
Problemformulering
Case/problemstilling:
Ting som jeg kan komme ind på i opgaven:
Litteratur

Uddrag

Problemstilling:
Jeg har valgt denne indgangsvinkel til min opgave, fordi jeg finder det spændende og jeg mødte en elev i praktikken, som jeg tænkte en del på i praktikken, men også her senere. Der findes i Danmark også en del elever, som fra udgangspunktet har en sværere ballast at kæmpe med end andre, og man kan også høre i mediebilledet, at det ofte er til diskussion, hvordan man bryder den sociale arv, og hvorfor det er nødvendigt. Et er så at tale om det, men noget andet er at stå i situationen, som er langt sværere, da jeg tror, at det kræver en indsats udover det sædvanlige og at man ikke skal tælle sine timer hver uge, hvis man som lærer går aktivt ind i en kamp for at bryde den sociale arv hos en elev... Køb adgang for at læse mere

Socialisation og social arv | Synopsis

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.