Synopsis til praktikeksamen 1. år

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 1. år
  • Praktik
  • Godkendt
  • 7
  • 2183
  • PDF
  • Frederiksberg Seminarium
  • 2014
  • 29-05-2014

Synopsis til praktikeksamen 1. år

Synopsis til praktikeksamen på 1. årgang, med fokus på klasseledelse, lærerroller og undervisningsdifferentiering.

Opgaven indeholder empiri indsamlet i praktikken som er analyseret ud fra teorier om klasseledelse, lærerroller og undervisningsdifferentiering. Formålet med opgaven var, at den skulle danne grundlag for samtalen til den mundtlige eksamen.

Den er baseret på videns- og kompetencemålene for praktikniveau 1, og viser et eksempel på hvordan man kan gribe en synopsis til praktikeksamen an, da dette er nyt for læreruddannelsen 2013.

Underviserens kommentar

Rigtig god og struktureret opgave.

Indhold

Indledning 2
Problemformulering 2
Problemstillinger 2
Empiri 2
Klasseledelse 3
Lærerroller 5
Undervisningsdifferentiering 5
Konklusion 6
Litteraturliste 7

Uddrag

Indledning
I min 6 ugers praktik på X, underviste jeg 3., 6. og 8. klasse i en-gelsk. Forskellen på klassetrin, gav anledning til undring omkring, hvilken klas-seledelse der var mest hensigtsmæssig ift. klassetrin, samt ift. klassens dynamik generelt. Jeg tænkte meget over hvilke lærerroller jeg benyttede i de forskellige klasser, samt hvilken betydning dette havde for elevernes læring. Desuden havde min medstuderende og jeg, stort fokus på undervisningsdifferentiering i undervisningen. Dette førte til undring omkring, hvordan min klasseledelse blev påvirket af alle disse faktorer... Køb adgang for at læse mere

Synopsis til praktikeksamen 1. år

[1]
Bedømmelser
  • 23-01-2017
    Skrevet af Lærerstuderende på 2. år
    rigtig god til inspiration