Synopsis om inkludering af adfærdsvanskelige elever

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 4. år
  • Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
  • Godkendt
  • 6
  • 1997
  • PDF
  • Læreruddannelsen Odense
  • 2013
  • 15-10-2013

Synopsis om inkludering af adfærdsvanskelige elever

Synopsis i specialpædagogik om inkludering af adfærdsvanskelige elever.

Opgaven ser nærmere på, hvordan elever med udfordrende adfærd kan inkluderes i undervisningen samt hvilke krav stiller det til læreren og lærerens undervisning.

I besvarelsen anvendes Susan Tetler, Alenkær og Dale. Derudover bruges Cooperative Learning som en metode til lærerens didaktiske refleksion.

Indhold

Problemstilling
Problemformulering
Metode
Et hvert barn er unik
Udfordringer i en inkluderende skole
Kompetenceniveauer
Cooperative Learning
Afslutning
Litteraturliste

Uddrag

Metode

Jeg vil i opgaven arbejde med hvordan læreren kan skabe en mere inkluderende undervisning for Niklas. Der er mange ting på spil i casen, blandt andet relationer, anerkendelse, lærerens ledelse og adfærdsproblemer. Jeg vil bruge Susan Tetler, Alenkær og Dale til at belyse besvare min problemformulering. Derudover vil jeg anvende Cooperative Learning som en metode til lærerens didaktiske refleksion.

Et hvert barn er unik
”… ethvert barn har unikke egenskaber, interesser, evner og læringsbehov,”1
Vi skal altid huske på at vi alle er forskellige individer, ingen er mere rigtige eller forkerte end andre. Nogle kræver dog større indsats, men det gør dem ikke mere rigtige eller forkerte.
Der foregår meget debat i dette øjeblik om at flere børn fra specialområdet skal inkluderes i 'normalklasserne', men en stor del af inklusionsbegrebet handler om at det er skolen der skal udvikle deres praksis og kultur. Når jeg skriver at det er skolen der også skal udvikle deres praksis og kultur, mener jeg blandt andet også, at det der skal arbejdes med er klassemiljøet. Det er ikke den enkelte der skal tilpasse sig... Køb adgang for at læse mere

Synopsis om inkludering af adfærdsvanskelige elever

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.