Undervisningsforløb om stoffers egenskaber og omdannelse

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Fysik/kemi
  • Ingen givet
  • 10
  • 1568
  • PDF
  • Læreruddannelsen Aarhus
  • 2013
  • 16-04-2013

7.-10. klasse, Studieprodukt: Undervisningsforløb om stoffers egenskaber og omdannelse

Studieprodukt i fysik/kemi om stoffers egenskaber og omdannelse. Studieproduktet inkluderer et undervisningsforløb til en 7. kl. i kemiundervisning.

Indhold

Introduktion til undervisningsforløbet 2
Didaktiske overvejelser til undervisningsforløb 2
Hiim og Hippes relationsmodel 2
Rammer 2
Indhold 2
Mål 2
Elevforudsætninger 3
Evaluering 3
Læreprocessen 3
Børns tilegnelse af kemisproget 3
Hverdagsforestillinger 4
Faglig teori 5
Salt 6
Undervisningsforløb 6
Litteratur 9

Uddrag

UNDERVISNINGSFORLØB
I undervisningsforløbet har vi blandt andet som mål, at træne videnskabelig tilgang til kemi-undervisning. Derfor beder vi eleverne foretage nogle observationer på makroniveau, som betyder at eleverne skal beskrive hvad de direkte kan se der sker, når de udfører forsøget. Forklaringen på det som kan ses på makroniveau gives på mikroniveau, men det forventes ikke af eleverne på nuværende tidspunkt i begyndelsen af 7. klasse. Det skal altså blot lægge kimen til at eleverne kan arbejde videnskabeligt i kemilokalet, hvilket vil sige træne dem i at observere og notere, for sidenhen at udbygge deres observationer på makroniveau med forklaringer på mikroniveau og repræsenterer det ved eksempelvis reaktionsskemaer... Køb adgang for at læse mere

Undervisningsforløb om stoffers egenskaber og omdannelse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.