Studieprodukt om SMTTE-modellen

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Almen didaktik, Idræt
  • Ingen givet
  • 11
  • 1785
  • PDF
  • Læreruddannelsen Silkeborg
  • 2013
  • 02-05-2013

7.-10. klasse, Undervisningsforløb: Studieprodukt om SMTTE-modellen

Studieprodukt i almen didaktik om et undervisningsforløb i idræt ud fra smtte-modellen.

Studieproduktet er i idræt til en 9. kl.

Indhold

Indledning 2
Sammenhæng 2
Mål 3
Tiltag 4
Tegn 5
Evaluering 5
Litteraturliste 7

Uddrag

Indledning
Vi har i vores undervisningsforløb i idræt valgt at planlægge forløbet ud fra smtte-modelen. Vi har valgt at arbejde med boldbasis, da eleverne er på skolen pga. de linjefag, som skolen udbyder. Disse linjefag omhandler ikke boldbasis, så elevernes interesse, samt niveau indenfor boldbasis vil være svingende, og her er det vores opgave som underviser at ramme bredden og skabe nogle glædesfyldte lektioner for eleverne.
Smtte-modellen er et redskab, som hjælper med at planlægge et undervisningsforløb, samt evaluere forløbet og elevernes udvikling, ud fra faglige, personlige og sociale forudsætninger.

Sammenhæng
Vi tager udgangspunkt i en 9. klasse på ca. 28 elever fra X efterskole. Vi har fået lagt for øre af klassens lærer at det er nogle engagerede elever, med et højt aktivitets niveau. Der er derfor mulighed for nogle glædesfyldte timer, hvor planlægningen skal vægtes højt, så flest muligt opnår et flow. Vores forløb er bygget op over 4 lektioner, hvor temaet er boldbasis. Skolen har de nødvendige redskaber, som bl.a. håndbolde, fodbolde, toppe, veste osv., så vi kan undervise i emner, som ikke er en del af deres linjefag. Eleverne kommer med forskellige interesser, som ikke nødvendigvis omhandler boldbasis,... Køb adgang for at læse mere

Studieprodukt om SMTTE-modellen

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.