Studieprodukt om sang i musik

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Musik
  • Ingen givet
  • 10
  • 2213
  • PDF
  • Blaagaard Statsseminarium
  • 2013
  • 02-05-2013

Studieprodukt om sang i musik

Studieprodukt i musik om sang i musik

Problemformulering:

Hvordan kan sang i musikundervisningen være med til at udvikle eleverne personligt i folkeskolens indskoling/mellemtrin?

Indhold

Indledning 2
Problemformulering 2
Metode 3
Stemmen – fysisk og psykisk 3
Stemmedannelse 4
Det sanglige ”stemmeværd” 4
Sangens tradition 6
De tre dimensioner 6
Sange som indhold 6
Sange som middel 7
Syngeaktiviteten er indhold 7
Diskussion/konklusion 8
Afrunding 9
Litteraturliste 9
Bilag 9

Uddrag

I min sidste praktikperiode, hvor jeg var ude på flere forskellige klassetrin, kunne jeg se, hvor stor forskel der var på lysten til at synge. Nogle klasser gav den gas og der var næsten en konkurrence om, hvem der kunne synge højest. I andre klasser gjaldt det næsten om at stå bagerst, så man ikke blev hverken set eller hørt.
Det fik mig til at tænke på, hvad der sker med børn og deres lyst til at synge. Jeg er overbevist om, at de fleste har en medfødt lyst til og glæde ved musikken. Nogle gange bliver der bare sat ”et låg” på med alle mulige regler som ”sådan skal det lyde” eller ”de her sange skal vi synge”... Køb adgang for at læse mere

Studieprodukt om sang i musik

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.