Studieprodukt om interventionsformer

- Lærerstuderende 3. år
- Specialpædagogik (Pædagogik og Lærerfaglighed)
- Godkendt
- 11
- 2842
- Læreruddannelsen Nørre Nissum
- 2014
- 20-05-2014
Studieprodukt om interventionsformer
Studieprodukt i specialpædagogik om interventionsformer i forhold til en elev i komplicerede læringssituationer.
Jeg vil i opgaven beskæftige mig med hvordan man via intervention, kan hjælpe en elev med læsevanskeligheder i en almindelig folkeskoleklasse, samt hvordan man via klassens sociale miljø kan udvikle et bedre læringsmiljø.
Indhold
Indledning 3
Problemformulering 3
Emneafgrænsning 3
Metode 3
Præsentation af elev i vanskeligheder 4
Teori 4
Alenkær 4
Tetler 5
Analyse 5
Interventionsformer 6
Didaktiske overvejelser 7
Læringsproces 7
Læringsforudsætning 8
Rammefaktorer 8
Mål 8
Indhold 8
Vurdering/evaluering 9
Konklusion 9
Litteraturliste 10
Faget praktik | ckf for 3. årgang 10
Uddrag
EMNEAFGRÆNSNING
Jeg vil i opgaven beskæftige mig med hvordan man via intervention, kan hjælpe en elev med læsevanskeligheder i en almindelig folkeskoleklasse, samt hvordan man via klassens sociale miljø kan udvikle et bedre læringsmiljø.
METODE
Jeg vil starte opgaven med at flytte fokus over på eleven Lotte(Fiktiv). Dernæst vil jeg med Rasmus Alenkær beskrive hvordan jeg som lærer kan integrere Lotte i undervisningen. Herefter vil jeg med Susan Tetler beskrive hvordan jeg kan skabe et inkluderende læringsmiljø. Dernæst vil jeg gennem en analyse komme frem til en række interventionsformer. Herefter vil jeg beskrive mine didaktiske overvejelser omkring det videre arbejde med interventionsformerne. Afslutningsvis vil jeg i en konklusion besvare min problemformulering... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind