Undervisningsforløb om sol 6. klasse

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Natur/teknik
  • Godkendt
  • 7
  • 1927
  • PDF
  • Skårup Statsseminarium
  • 2008
  • 01-05-2009

Semesteropgave: Undervisningsforløb om sol 6. klasse

Semesteropgave i natur/teknik om solenergi med undervisningsforløb til 6. klasse.

I denne opgave har vi valgt at lave et fiktivt undervisningsforløb til en 6. klasse om solceller og solvarme. Eleverne skal forstå at solceller producerer el og solvarme producerer varmt vand. Undervisningen er planlagt ud fra Hiim og Hippes ”Didaktiske relationsmodel.”

Indhold

Indledning
Mål
Rammefaktorer
Læringsforudsætninger
Undervisningsforløb
Forsøg 1:
Forsøg 2:
Forsøg 3:
Forsøg 4:
Læreprocessen
Vurdering
Didaktiske refleksioner

Uddrag

Indledning
Fra vi vågner om morgenen, til vi falder i søvn om aftenen, har vi masser af mekaniske slaver – maskiner og apparater, som arbejder for os. De varmer mad, tørre hår og spiller musik for os – og en hel masse andet. De mekaniske slaver arbejder ikke gratis, de kræver masser af energi for at virke og denne energi kommer fra el. Når vi går i bad eller vasker op bruger vi også meget energi, dette er energi fra vand. I denne opgave har vi valgt at lave et fiktivt undervisningsforløb til en 6. klasse om solceller og solvarme. Eleverne skal forstå at solceller producerer el og solvarme producerer varmt vand. Undervisningen er planlagt udfra Hiim og Hippes ”Didaktiske relationsmodel.”1... Køb adgang for at læse mere

Undervisningsforløb om sol 6. klasse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.