Smtte-model af terningeleg

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Pædagogstuderende 1. semester
  • Pædagogens grundfaglighed (GK1, GK2, GK3)
  • Godkendt
  • 5
  • 1288
  • PDF
  • Professionshøjskolen VIA University College
  • 2021
  • 23-03-2021

Modulopgave, Studieprodukt: Smtte-model af terningeleg

Modul 1, Natur og udeliv studieprodukt 1.

Lave en mediefil og en smttemodel over en aktivitet

Indhold

Sammenhæng:
Mål:
Tegn:
Tiltag:
Flow (Mihaly Csikszentmihalyi)
Evaluering
Litteraturliste

Uddrag

Sammenhæng:
Der er otte børn i alderen 5-6 år og to pædagoger. Vi har valgt at tage ude i skoven, hvor vi vil lave en natur og udelivs aktivitet. Vi vil i aktiviteten fokusere på, at børnene for en god og positiv oplevelse ved at være i naturen. Herudover vil vi fokusere på, at børnene får styrket deres motorik og sanser. Aktiviteten vil foregå i cirka en times tid. Vi skal bruge en stor terning med billeder af forskellige aktiviteter. Denne terning har vi forberedt hjemme i institutionen sammen med børnene, i en anden aktivitet.
I forhold til vores aktivitet, bliver der arbejdet på børns grov motorik. Børnene får lov til at hoppe som harer, og løbe frem og tilbage for at finde tingene, som der er på terningen. Med denne aktivitet får børnene brugt deres krop og muskler, når de bevæger deres krop.
Vi skal også, ifølge dagtilbud loven, arbejde med natur, ude liv og science. Det skal vi ifølge de styrkede pædagogiske læreplaner, som er under § 8 i dagtilbuds loven. 1

Det er vigtigt, at børnene får styrket deres grov motorik i denne aktivitet. Grov motorik er de muskelgrupper i kroppen som sidder i arme, ben, ryg og mave. Grov motorikken trænes, når
børnene arbejder med deres store muskelbevægelser fx hoppe, springe, kaste med bold osv. Og... Køb adgang for at læse mere

Smtte-model af terningeleg

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.