Nonfigurative billeder | Synopsis

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Billedkunst
  • Godkendt
  • 5
  • 2321
  • PDF
  • Københavns Dag- og Aftenseminarium
  • 2002
  • 03-11-2002

Undervisningsforløb: Nonfigurative billeder | Synopsis

Synopsis i billedkunst om nonfigurative billeder samt forslag til undervisningsforløb til en 3. klasse om farvelære.

Problemformulering
Hvordan kan arbejdet med nonfigurativt maleri i 3. klasse bidrage til børns billedsproglige udvikling?

Indhold

Indledning:
Billedsproglig udvikling:
Nonfigurative malerier:
Undervisningsforløb:
Behandling af problemstilling:
Konklusion:

Uddrag

Min begrundelse for at have valgt dette emne bunder i den frustration, jeg har oplevet hos
børn, når de ikke kan få deres billeder til at ligne virkeligheden. Når irritationen bliver stor nok giver de simpelthen op og standser derved deres billedsproglige udvikling. Med den baggrund vil jeg undersøge om arbejdet med nonfigurative malerier, kan give børnene en anden opfattelse af kunst og et nyt syn på deres egne billeder. Et syn der kunne medfører, at de bliver fastholdt i deres billedsproglige udvikling, så de bliver ved med at udvikle deres kreative evner.
Før jeg gennemgår den billedsproglige udvikling, som er første fokuspunkt, vil jeg lige
definere begrebet nonfigurativ. Med nonfigurativ mener jeg et kunstværk, der ikke indeholder genkendelige former... Køb adgang for at læse mere

Nonfigurative billeder | Synopsis

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.