Eksamensopgave om konkrete materialer i matematik

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 4. år
  • Matematik
  • Godkendt
  • 8
  • 2062
  • PDF
  • Odense Seminarium
  • 2005
  • 19-10-2005

Eksamensopgave om konkrete materialer i matematik

Eksamensopgave i matematik om arbejdet med konkrete materialer i matematik

Problemstilling
Hvordan kan arbejdet med konkrete materialer i matematikundervisningen være med til at styrke
elevernes færdigheder og kundskaber?

Indhold

Indledning
Problemstilling
Hvorfor arbejde med konkrete materialer?
Hvordan erkender mennesket?
Konstruktivisme
Konkrete materialer
Praktikiagttagelser
Konklusion
Litteraturliste:
Bilag

Uddrag

Indledning
Børn er forskellige og de har derfor også i matematik vidt forskellige forudsætninger, for at tilegne
sig de forventede kundskaber og færdigheder som faget indeholder. De mange forskellige
forudsætninger blandt eleverne giver en stor udfordring til læreren. Som der også står i
folkeskolelovens § 18 stk. 1 må han tilrettelægge sin undervisning, så den er tilpasset til den enkelte
elev.
Vi skulle introducere en 4. klasse for emnet brøker, hvilket vi oplevede som et emne inden for
matematikken, hvor mange af børnene havde store problemer med den forståelsesmæssige tilgang
til emnet. Derfor vil vi i vores opgave skitsere de mange gode og spændende erfaringer i arbejdet
med konkrete materialer... Køb adgang for at læse mere

Eksamensopgave om konkrete materialer i matematik

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.