KLM om etik og anerkendelse

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk

Eksamensopgave: KLM om etik og anerkendelse

Opgaven er skrevet som 1. årsstuderende i KLM hvor mit udtrukne studiemønster var Etik.

Mit mål med opgaven var at sætte fokus på lærerens etiske talemåder til elever. Endvidere ville jeg undersøge hvad begrebet anerkendelse egentlig er og hvilke konsekvenser det kan have på elevernes selvopfattelse, hvis de ikke bliver anerkendt i ungdommen.

Underviserens kommentar

Da jeg forsvarede opgaven til eksamen fik jeg 12.

Indhold

Indledning
Problemformulering
Menneskesyn
Hvad er anerkendelse?
Anerkendelse i folkeskolen
Konklusion
Litteraturliste

Uddrag

Problemformulering
Jeg vil undersøge hvad anerkendelse egentlig er, og anerkendelsens betydning i folkeskolen. Jeg vil samtidig undersøge nogle af de etiske spændingsfelter i skolen, hvor anerkendelse er involveret, samt vurdere sammenhængen mellem anerkendelse og vores menneskesyn.
Jeg har under etikforløbet beskæftiget mig med forskellige problemstillinger, men har i denne opgave valgt at fokusere på anerkendelsesbegrebet. Dels fordi at anerkendelse er blevet nævnt rigtig mange gange i KLM timerne, hvor folk har haft svært ved at definere begrebet, men også fordi jeg tror, at vi alle sammen i nogen grad har haft en følelse som eleven fra Frijsenborg. Jeg er optaget af, hvor meget mennesker kan give til hinanden ved blot af møde hinanden på den rigtige måde. Jeg er også interesseret i at give børn det bedst mulige afsæt til et selvstændigt liv med holdninger, interesser og masse af gåpåmod... Køb adgang for at læse mere

KLM om etik og anerkendelse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.