Livsstil og livskvalitet | synopsis

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Idræt
  • Godkendt
  • 8
  • 2235
  • PDF
  • Læreruddannelsen Odense
  • 2004
  • 22-03-2004

Livsstil og livskvalitet | synopsis

Synopsis i idræt om livsstil og livskvalitet.

Problemformulering
Vi vil gerne give eleverne mulighed for at lære og erkende de muligheder idrætten giver dem.

Indhold

Samfundets tendenser s.3
Giddens s.3
Idrætten i samfundet s.
Idrætssyn s.
Praksis s.
Litteraturliste s.
Bilag 1 s.

Uddrag

Emne valg
Vi mener at vi som idrætslærere har en vigtig rolle i barnets liv, påvirkningen vi giver dem følger dem resten af livet. Ifølge Klare Mål skal vi ”udvikle forudsætninger for at forstå betydningen af livslang fysisk udfoldelse” hos eleverne. Derfor har vi valgt emnet: Idræt - en livsstil - en livskvalitet.
Der udover kommer vi ind på idrætten i en social og samfundsmæssig sammenhæng, som også er en del CKF'en i Klare Mål.
Vi ønsker at belyse det moderne menneskes fysiske livsstil og idrætsudfoldelser. Dette vil vi gøre ved at demonstrere i praksis, hvorledes et menneske liv kan være præget af idrættens mange forcer. Derudover hvordan forholdet til idræt har været og hvordan idrætten i dag står i det danske samfund. Endvidere vil vi undersøge de idrætsmæssige forhold i folkeskolen, med henblik på folkeskoleloven og ”klare mål”, her har vi valgt at lægge vægt på den enkelte teenager i folkeskolen og selvfølgelig idrætslærerens rolle i skolen.
På baggrund af tidens tendenser og idrætten i samfundet, vil vi sammenfatte det og giver et bud på hvad vores kommende job som idrætslærer indebærer.
Vi vil gerne give eleverne mulighed for at lære og erkende de muligheder idrætten giver dem... Køb adgang for at læse mere

Livsstil og livskvalitet | synopsis

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.