Semesteropgave i almen didaktik

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Idræt, Almen didaktik
  • Godkendt
  • 5
  • 2582
  • PDF
  • Haslev Seminarium
  • 2002
  • 26-01-2012

Praktikopgave: Semesteropgave i almen didaktik

Problemformuleringen går ud på, at beskrive et praktikforløb, og se problematikken i integrationen af 2-sproget elever i idrætstimen.

Idræt med speciel fokus på de 2-sproget elever i idrætstimen.

Uddrag

nulpunktet, altså stifte bekendtskab med noget ingen havde prøvet før i skolen.
Elevernes forudsætninger skulle være så ens det kunne lade sig gøre på det faglige
med boldspillene, og have en god og til dels fordybende oplevelse med hinanden og
flere boldspil og lege. De skulle prøve sig selv og deres kammerater af. Det var med
formålet, at de kunne få det bedre socialt i klassen.

I planlægningen, havde jeg sikret mig ved vejledningsmøderne, at de boldspil/lege jeg
tog afsæt i, som var anderledes og udfordrende, havde de ikke haft på skolen før.
Baggrunden for mine overvejelser var at jeg vidste ved planlægningens start, at der
var mange forskellige nationaliteter, og da de ikke havde gået i klassen fra skolestart.
Der var en meget stor spredning, og det sociale forhold kunne trænge til et opløft.
Samtidig vidste jeg at der var mange der ikke havde gymnastik tøj med, og kunne
derfor ikke være med (ifølge vejlederen). Ved vejledningen fandt jeg også hurtig ud af
at det var meget ensidig undervisning, hvor læreren lavede det samme næsten hver
gang.
Jeg havde en splinterny hal med alt udstyr til den perfekte undervisning i idræt.

Jeg havde gode forudsætninger for at planlægge et spændende idrætsforløb. Jeg havde... Køb adgang for at læse mere

Semesteropgave i almen didaktik

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.