Værdigrundlagsanalyse

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Pædagogik
  • Godkendt
  • 8
  • 1990
  • PDF
  • Københavns Dag- og Aftenseminarium
  • 2003
  • 26-01-2012

Værdigrundlagsanalyse

Opgaven omhandler analyse af en skoles værdigrundlag i dette tilfælde Gladsaxe ungdomsskolens mm.

Så den egentlige problemstilling til vores opgave er ” at belyse værdier i den danske folkeskole med udgangspunkt i GKU´s værdigrundlag og i forhold ti de to ovennævnte værdisæt”.

Indhold

1. Indledning
2. Baggrund
3. Problemformulering
4. Metode
5. Analyse
6. Perspektivering
7. Margrethe Vestager
8. Dewey
9. Habermas
10. Undersøgelse om værdisæt

Uddrag

Metode
Vi vil prøve at gå i dybden med GKU værdigrundlag, og finde ud af hvilke værdier de har valgt prioritere og hvorfor. Videre mere vil vi give vores personlige mening over hvilke værdier vi syntes de mangler.

Analyse
GKU´s værdsæt1 er umiddelbart ikke et normalt værdsæt, men nærmere en pjece hvor der står lidt omkring skolen og dens funktion.. Ud fra de punkter som står i pjecen har vi fundet ud af hvilke værdier vi tror de prøver at fremhæve. Og hvilke værdier de mangler.2
Vi har valgt at gå i dybden med følgende værdier : Demokrati, ytringsfrihed, , Åndsfrihed og elevmedbestemmelse... Køb adgang for at læse mere

Værdigrundlagsanalyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.