Frk. Escobar | Lærerfaglig analyse

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Dansk 4. - 10. klassetrin
  • Godkendt
  • 5
  • 1298
  • PDF
  • Læreruddannelsen Frederiksberg
  • 2017
  • 21-06-2019

Frk. Escobar | Lærerfaglig analyse

En lærerfaglig analyse af "Frk. Escobar" af L.O.C.

Analysen har fokus på multimodalitet.

Underviserens kommentar

En glimrende analyse og fortolkning af videoen med overbevisende brug af de tre repræsentationsformers relevans.

Uddrag

Dagligt mødes vi af tusindvis af medier, hvilket medfører et sorteringsbehov (Eriksen, 2005:30). Ydermere antyder såvel Eriksen som Ziehe, at unges filtrering næsten alene sker på baggrund af egen livsverden (Ziehe, 2001:1). Netop dette kan skolen være med til at afhjælpe. Gennem medieundervisning i et både nutidigt og historiskt perspektiv såvel som i en social, kulturel og multimodal kontekst kan eleverne øge sin visuelle dannelse og få nogle andre parametre at sortere på baggrund af.

I forlængelse af ovenstående samt vores undervisningsdesign om literacy har jeg valgt at analysere L.O.C.'s ”Frk. Escobar”, da et arbejde med musikvideoen i undervisningen vil øge elevers bevidsthed om, at en forståelse for multimodaliteters komplekse samspil giver en dybere indsigt i ikke kun ”Frk. Escobar” men medieprodukter generelt.

L.O.C. beskriver i ”Frk. Escobar” et forhold og de tanker, der er forbundet hertil. Rappens genre skinner igennem ved, at tonen er uhøjtidelig og præget af hverdagssprog og slang, og teksten taler... Køb adgang for at læse mere

Frk. Escobar | Lærerfaglig analyse

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.