Undervisningsforløb om ellære i 7. kl.

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Natur/teknik
  • Godkendt
  • 6
  • 1336
  • PDF
  • Læreruddannelsen Aalborg
  • 2004
  • 20-02-2004

Undervisningsforløb om ellære i 7. kl.

Et undervisningsforløb i naturfag om ellære med en 7. klasse.

Planen er lavet til en fiktiv 7. klasse. Jeg tager udgangspunkt i, at eleverne har et kendskab til emnet fra natur/teknik undervisningen.

Indhold

1.Indledning 2
2.Begrundelse for emnevalg 2
3.Undervisningens mål 3
4.Undervisningsforløb 4
Modul 1 ”Ohms lov ” 4
Modul 2 ”Modelhuset” 5
Modul 3 ”Elektricitetens vej til forbrugeren ” 5
Modul 4 ” Er du el-tjekket?” 6
5.Refleksioner 6

Uddrag

1. Indledning
Elektricitet er for de fleste børn, noget som bare er der, når der er brug for den. De kan tænde for tv, radio og lyset. De er mange gange hver dag i berøring med elektricitet uden at tænke over det. Det er de allerfærreste, der ved hvor den kommer fra og hvor den ”går hen”. Vi ønsker med denne undervisningsplan, at bringe nogle sider af elektriciteten ind i elevernes bevidsthed. Der er lagt op til i planen, at eleverne gør deres egne erfaringer og eksperimenterer sig frem, dog med læreren som vejleder, der præsenterer det vigtigste kernestof, og inspirerer til forsøgene. Emnet ellære er i overensstemmelse med formålet for fysik/kemi, som lægger vægt på, at eleverne inddrages aktivt i undervisningen... Køb adgang for at læse mere

Undervisningsforløb om ellære i 7. kl.

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.