Eksamensopgave kultur og religion

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk

Eksamensopgave kultur og religion

Eksamensopgave i KLM om kultur og religion.

Problemformulering
Hvordan kan man som underviser/lærer få en størst mulig kulturforståelse og bedre integrere etniske og kulturelle minoriteter i folkeskolen?

Forfatterens kommentar

Censor og eksamninator var geneelt tilfreds med selve opgaven, men min mundtlige præstation trak mig op fra 7/10 til et 12-tal.
Der er stavefejl igennemopgaven.

Indhold

Problemformulering S. 2
Indledning S. 2
Hovedteksten S. 3
Hvad er kultur, interkulturel kompetence, kulturfølelse og interkulturel pædagogik? S.3
Analyse af teorier med anvendelsesmetoder S.5
Diskussion S.6
Konklusion S. 7
Litteraturliste S. 8

Uddrag

Denne opgave vil opbygges i 3 dele: Først vil opgaven redegøre for hvad kultur er og ikke mindst for Iben Jensens to forskellige syn på kultur, som hun mener man møder i den danske folkeskole. Derudover vil den også redegøre hvad den interkulturelle kompetence er og interkulturel pædagogik er i forbindelse med kulturforståelse og måden de kan anvendes.
Derefter vil opgaven analysere hvordan interkulturel pædagogik, en teoretisk viden indenfor begrebet kultur og kulturforståelse kan anvendes i rollen som lærer i folkeskolen for bedre at forstå og integrere minoritetsgrupper.
Som afslutning vil opgaven, på baggrund af den viden der er redegjort og analyseret, besvare problemformuleringen, som er: Hvordan kan man som underviser/lærer få en størst mulig kulturforståelse og bedre integrere etniske og kulturelle minoriteter i folkeskole?... Køb adgang for at læse mere

Eksamensopgave kultur og religion

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.