Inddragelse af tosprogede elever

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Pædagogik
  • Godkendt
  • 10
  • 2513
  • PDF
  • Læreruddannelsen Aalborg
  • 2013
  • 31-10-2013

Eksamensopgave: Inddragelse af tosprogede elever

Eksamensopgave i pædagogik om socialisation og inddragelse af tosprogede elever i undervisningen.

I opgaven undersøger den studerende, hvordan man som lærer kan inddrage tosprogede elever i undervisningen samt hvordan man kan udvikle et godt forældresamarbejde med disse elevers forældre.

Herunder ses der i opgaven nærmere på, hvad god klasseledelse er og hvor vigtig relationen mellem lærer-elev er.

Indhold

Indledning 2
Problemformulering 2
Metodeafsnit 2
Lundergårdskolen 2
Skole/hjem samarbejde 3
Klasseledelse 5
Relationskompetence 7
Konklusion 8
Litteraturliste: 10

Uddrag

Metodeafsnit
For at besvare min opgave vil jeg undersøge hvordan tosprogede elever bedre kan inddrages i undervisningen. Derudover vil jeg undersøge hvilke ressourcer i skole/hjem samarbejdet der kan tages i brug, for at give nogle redskaber til forældrene, så de kan hjælpe deres børn med skolearbejdet. Til hjælp af dette vil jeg benytte empiri fra Lundergårdskolen i Hjørring, som jeg først vil anskueliggøre. Jeg vil dernæst også undersøge begrebet klasseledelse, ved hjælp af blandt andre Helle Jensen og hernæst, hvorfor den gode relation mellem lærer og elev er vigtig som grundsten for et bedre læringsmiljø. Til hjælp med dette vil jeg blandt andet se på undersøgelser fra Clearing house... Køb adgang for at læse mere

Inddragelse af tosprogede elever

[1]
Bedømmelser
  • 12-10-2020
    Skrevet af Lærerstuderende på 4. år