Eksamen i skriftlig matematik på læreruddannelsen 2017

- Lærerstuderende 3. år
- Matematik 4. - 10. klassetrin
- 12
- 17
- 3470
- 2019
- 23-05-2019
Eksamensopgave: Eksamen i skriftlig matematik på læreruddannelsen 2017
Matematik kompetencemålsprøve med en besvarelse af eksamenssættet i matematik skriftligt fra maj 2017.
Underviserens kommentar
Ingen kommentarer, kun karakter, 12
Indhold
Opgave 1 2
1.1 2
1.2 4
1.3 5
Opgave 2 6
2.1 6
2.2 6
2.3 8
Opgave 3 9
3.1 9
3.2 9
3.3 10
3.4 11
3.5 11
Opgave 4 13
4.1 13
4.2: 16
Uddrag
Opgave 1
1.1
Primtalsfaktorisér tallene fra 2 til 15 og udnyt den viden til at svare på spørgsmål A i ovenstående materiale
2: 2
3: 3
4: 2^2
5: 5
6: 2*3
7: 7
8: 2^3
9: 3^2
10: 2*5
---
Forklaring:
Til at starte med fokuserede jeg på de primtal, der kun fremgik 1 gang i primtalsfaktoriseringen fra 2-15. Det værende sig 11 og 13. Disse kunne jeg hurtigt placere, da jeg kunne se, at der kun var 1 hjerte og kun 1 cirkel. På samme måde med dråben, hvoraf jeg tænkte at dette måtte være 1, da den kun forekom 1 gang, og 1 var det eneste tal der ikke indgik i primtalsfaktoriseringen.
---
3.4
Bevis at ∆ABF og ∆CDB er ligedannede og trekanterne ∆CDB og ∆EDF er kongruente.
Bevis for ligedannethed:
Jeg følger definitionen af ligedannethed: Når to trekanter har vinkler med samme størrelse er de ligedannede.
Da vinklerne i ∆CBD er udregnet i ovenstående udregner jeg blot vinkel ∠BFA i trekant ∆ABF:... Køb adgang for at læse mere Allerede medlem? Log ind