Disposition i Samfundsfag om økonomi

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 4. år
  • Samfundsfag
  • Godkendt
  • 3
  • 662
  • PDF
  • 2020
  • 10-02-2020

Disposition i Samfundsfag om økonomi

Disposition udarbejdet i forbindelse med mundtlig eksamen i samfundsfag, hvor der er valgt fokus på finansloven under emnet økonomi.

Emne: Finansloven

Hvad er finansloven og hvordan udarbejdes/benyttes den?

Problemformulering

1. Fagfaglig hvorfor-problemformulering: Hvorfor har regeringen valgt at tage den finanspolitiske kurs som det fremgår af den nye finanslov?
2. Fagdidaktisk hvorfor-problemformulering: Hvorfor skal eleverne lære om finansloven og dens indflydelse på samfundet? Hvordan kan de bruge denne viden i deres hverdag?

Fagdidaktisk hvordan-problemformulering: Hvordan kan eleverne lære om finansloven og dens indflydelse på samfundet, så de kan bruge det i deres egen samfundsfaglige udvikling?

* indeholder forslag undervisningsforløb til 8.klasse ift. hvordan man kan undervise i finansloven.

Forfatterens kommentar

Fik 7 i karakter, og underviser synes vi kunne have tilføjet flere faglige økonomiske begreber.

Indhold

Problemformulering
Elevernes forhåndsviden:
Undervisningsforløb:
Læringsmål
Læremiddelanalyse - Gyldendal
Litteraturliste

Disposition i Samfundsfag om økonomi

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.