Differentiering i historieundervisningen

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Praktik
  • Godkendt
  • 6
  • 1876
  • PDF
  • Blaagaard Statsseminarium
  • 2013
  • 29-01-2014

Praktikopgave: Differentiering i historieundervisningen

Praktikopgave på 3. årgang med fokus på differentiering i historieundervisningen.

I opgaven analyseres noget af undervisningsplanen i forhold til mål og formål.

Derefter beskrives et forsøg med at differentiere i klassen, hvordan det har virket, og hvad der evt. kunne gøres bedre.

Til sidst kommer opgaven kort ind på lærerens samarbejde med forældre, kollegaer og andre ressourcepersoner.

Indhold

Indledning
Elevernes faglighed og forudsætninger
Begrebet undervisningsdifferentiering
De mange intelligenser af Howard Gardner
Vores planlægning af undervisningen
Mål og formål
Konklusion

Uddrag

Min medstuderende og jeg har fra d. 4.02.13 til d. 15.03-13 været i praktik på Xskolen. Vi har været i praktik i to klasser, i 4.y og 4.v. Vi har dog kun haft 4.v to timer om ugen i historie. Vi har undervist 4.y i både historie, dansk og kristendom.

Jeg vil nu komme med en beskrivelse af 4. Y som var den klasse vi har været mest i. 4.y bestod af 26 elever, 12 piger og 14 drenge. 6 af eleverne var tosprogede.

Generelt lå pigerne i klassen på en middel niveau, hvor 4 af dem var meget stærke fagligt. Derudover havde vi en pige med symptomer på asparges, og en pige der gik til psykolog pga. Angst problemer... Køb adgang for at læse mere

Differentiering i historieundervisningen

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.