billedsamtale og parafrase

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Billedkunst
  • 7
  • 2113
  • PDF
  • Haderslev Statsseminarium
  • 2007
  • 10-02-2008

Eksamensopgave, Undervisningsforløb: billedsamtale og parafrase

Indledning
Et af de centrale kundskabs – og færdighedsområder i faget billedkunst er, at eleven skal kunne,
” fremstille billeder og arbejde med billedsproget som en del af deres personlige udvikling”
(s. 10 Fælles Mål).
Børn og unge oplever i dag meget af deres omverden igennem billeder, og derfor er det vigtigt, at de udvikler evnen til at samtale om egne og andres værker. På den måde får barnet eller den unge sit eget billedsprog at møde massemediernes billeder med.

Problemformulering
Hvordan kan skabende arbejde med parafrase i overbygningen bidrage til
unges billedsprog og motivation?

billedsamtale og parafrase

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.