Analyse af 6. klasseelevs elevtekst

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Dansk 1. – 6. klassetrin
  • Godkendt
  • 5
  • 1794
  • PDF
  • Læreruddannelsen Zahle
  • 2015
  • 15-12-2015

Analyse af elevtekst, Studieprodukt: Analyse af 6. klasseelevs elevtekst

Dette er et studieprodukt i Dansk med en analyse af elevteksten "Min mobiltelefon".

Elevteksten er en jeg har fået udleveret af min underviser. Men det kunne ligeså vel være en fra praksis.

Eleven har skrevet en beretning. Jeg analyserer den med en genrepædagogisk tilgang med teori fra "Lad sproget bære - genrepædagogik i praksis".
Da det er det synspunkt, jeg valgte, er det den eneste bog, jeg brugte.
Litteraturliste er derfor ikke inkluderet.

Jeg går gennem punkterne for en beretning og ser om eleven opfylder kriterierne og hvad der skal arbejdes videre med.

Underviserens kommentar

Den er godkendt og godt besvaret

Uddrag

Analyse af ”Min mobiltelefon”

William har i denne opgave, stillet på 6 klassetrin, skrevet en beretning om tabet af sin mobiltelefon. Jeg vil analysere hans besvarelse ud fra et genrepædagogisk perspektiv med udgangspunkt i teori fra bogen ”Lad sproget bære” af Britt Johansson og Anniqa Ring.
I min analyse af hans opgave, går jeg ud fra, at William har modtaget undervisning i beretningen som genre og i opbygningen/konstruktionen af denne type tekst. Jeg kender dog ikke konteksten/rammerne som denne tekst er produceret i. Har der været faste rammer og eller en stor grad af valgfrihed? Er teksten et endeligt produkt af et længere undervisningsforløb eller en kortere ”isoleret” opgave? Fordi jeg ikke kender omstændighederne vil jeg derfor forsøge at komme omkring alle områderne fra genrepædagogikken, men hvis jeg skulle give feedback til eleven i virkeligheden ville jeg primært holde fokus på det der har været arbejdet med i undervisningen og rammerne omkring opgaven.

Williams tekst befinder sig, i beretterfamiliens stamtræ, under ... Køb adgang for at læse mere

Analyse af 6. klasseelevs elevtekst

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af dette materiale.