Visuel kultur i billedkunst

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Billedkunst
  • Godkendt
  • 9
  • 2595
  • PDF
  • Københavns Dag- og Aftenseminarium
  • 2008
  • 01-08-2010

3.-6. klasse, Eksamensopgave, Undervisningsforløb: Visuel kultur i billedkunst

Eksamensopgave i billedkunst om visuel kultur.

Problemformulering
• Hvad omhandler visuel kultur?
• Hvordan kan man undervise en 6. klasse i tegneserie, hvor man bruger visuel kultur som pædagogisk strategi?

Indhold

Indledning s. 2
Begrundelse for valg af emne s. 2
Problemformulering s. 2
Metode s. 2
Visuel kultur s. 3
Billeder og begivenheder s. 3
Blik (Refleksivitet) s. 3
Betragtere (Subjekter) s. 4
Tegneserie s. 4
Undervisningen/Tegneserier s. 5
Det enkelte billede s. 5
Teksterne i tegneserier s. 5
Personerne s. 6
Undervisningen/visuel kultur s. 6
Læring s. 7
Sammenfatning s. 7
Litteraturliste s. 8
Bilag 1 s. 9

Uddrag

Metode
I opgaven vil jeg fokusere på børns og de unges visuelle kultur verden. De er i dag mere omgivet af den visuelle verden end før. De producerer f.eks. deres egne videoer og har deres egne hjemmesider osv. End videre er de til hverdag omgivet af medier og billedkulturer, som TV, bøger, aviser, magasiner, film, kunst, billedbøger, tegneserier osv. Det gode ved at undervise eleverne i visuel kultur, er at det kan hjælpe dem med at kritisere og udvikle ideer, som er forbundet med den visuelle kultur og dens betydninger. Jeg vil arbejde med tegneserie som visuel kultur og derfor bearbejde det visuelle miljø til tegneserie... Køb adgang for at læse mere

Visuel kultur i billedkunst

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.