Undervisningsforløb til billedkunst

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Billedkunst
  • Ingen givet
  • 5
  • 1505
  • PDF
  • Læreruddannelsen Aarhus
  • 2003
  • 26-01-2012

7.-10. klasse: Undervisningsforløb til billedkunst

Beskrivelse af et undervisningsforløb til et billedkunst valghold bestående af hhv. 7., 8. og 9. klassetrin. Indeholder løbende beskrivelser af pædagogiske overvejelser ift. de trufne valg.

Uddrag

1. undervisningsgang 2x45 min.
Eleverne præsenteres for emnet ”det oversete”.
Et inspirationsdigt læses. (”Sko” af Benny Andersen.)
En snak om hvad fortælleren i digtet har fokuseret på:
Hvorfor
• det kan kaldes overset og
hvordan
• han har beskrevet emnet for os: Stemninger etc.!
Hvad skal der til for at noget kan betegnes som værende overset? Eleverne - brainstorm!
Der bliver sat flere ord på overskriften!
Mine stikord:
1. Det kan være en særlig fin form. (Dvs. æstetik)
2. En sjov skygge.(Form)
3. Et nærbillede af en kendt ting – så det pludselig ikke er helheden/ det kendte der er i fokus. (Form og indhold - beskæring)
4. Noget vi bruger dagligt og derfor ikke tænker over hvordan ser ud, men bare bruger. (Bevidsthed)
5. En slidt bygning – hvor malingen er ved at skalle af. (Forfald... Køb adgang for at læse mere

Undervisningsforløb til billedkunst

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.