Undervisningsforløb om vand til 7. kl.

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 3. år
  • Fysik/kemi
  • Ingen givet
  • 10
  • 1526
  • PDF
  • Læreruddannelsen Jelling
  • 2012
  • 08-05-2012

Undervisningsforløb om vand til 7. kl.

Undervisningsforløb om vand til 7. kl. i fysik/kemi.

Kommer bl. a. ind på Svein Sjøberg.

Indhold

Fagsyn
Mål
Berettigelse
Elevforudsætninger for elever i 7. klasse
Læringssyn
Evaluering
Mål
Undervisningsforløb
Progression
Litteratur

Uddrag

Jordens vigtigste stof med de mange egenskaber
Uden vand ville der ikke være liv på jorden. Alle organismer skal have vand for at overleve. Vand er det stof, tror vi mennesker, der skal være til stede for at der kan være liv. Men man har jo altid lov at blive klogere. Vand er samtidig det mest almindelige kemiske stof. Vand findes i mange sammenhænge. I luften, i og på jorden og ikke mindst i havene. Vand har desuden nogle egenskaber som andre stoffer ikke har og derfor er emnet vand oplagt at arbejde med fordi vandet indgår i så mange sammenhænge i fysik og kemi undervisningen.

Fagsyn
Mål: Fysik/kemi skal give eleven en forståelse for hvordan hverdagen hænger sammen. Hensigten er at give eleverne glæde ved at undersøge, undres, være tænksom og udfordret i naturfag som fysik/kemi, så eleven føler at det er motiverende at lære.
Berettigelse: Fysik/kemi er det fag der beskriver vores livopfattelse gennem love og argumenter. Hele vores vestlige kultur bygger på en naturvidenskabelig forståelse, som knytter sig til filosofien og kunsten op gennem historien . Altså også det demokrati vi lever i, i dag.

Skolens opgave er gennem undervisningen også at give eleverne en almendannelse, som gør dem i stand til... Køb adgang for at læse mere

Undervisningsforløb om vand til 7. kl.

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.