Undervisningsforløb om grundstoffer

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Fysik/kemi
  • Godkendt
  • 10
  • 2140
  • PDF
  • Læreruddannelsen Haderslev
  • 2010
  • 09-05-2012

Studieprodukt: Undervisningsforløb om grundstoffer

Studieprodukt med et undervisningsforløb til en 7 kl. i fysik/kemi om grundstoffer og det periodiske system.

Indhold

Indledning 2
Den didaktiske relationsmodel 2
Rammefaktorer 3
Mål 3
Læringsforudsætninger 4
Indhold 4
Lærerproces 6
Evaluering 7
Didaktiske overvejelser 7
Litteraturliste 10

Uddrag

Indledning
Dette studieprodukt er et undervisningsforløb udarbejdet til en 7.klasse. Undervisningsforløbet tager udgangspunkt i en introduktion til faget fysik/kemi, hvor eleverne skal have et indblik og en ide om, hvad undervisningen de næste tre år måske kunne indeholde. Forløbet vil omhandle en introduktion til grundstoffer og det periodiske system, samt nogle små simple forsøg eleverne nemt kan overskue og igennem dem lære fysiklokalet og dets indhold at kende. Da vi arbejder med en introduktion til faget, vil det være nærliggende at lade det didaktiske fokus ligge på fagets begrundelse i folkeskolen. Derudover vil vi arbejde med elevernes begrebsverden og særligt det naturfaglige sprog, eleverne i de kommende år skal udvikle. Da vi har et konstruktivistisk syn på læring, vil det i denne indledende fase være vigtigt at implementere det eksperimenterende arbejde allerede fra starten.

Den didaktiske relationsmodel
Vi har valgt at planlægge forløbet ved hjælp af den didaktiske relationsmodel, da den fungerer godt til naturvidenskabelige forløb... Køb adgang for at læse mere

Undervisningsforløb om grundstoffer

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.