Undervisningsdifferentiering i indskolen projekt

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 1. år
  • Børn i de første år i skolen
  • Godkendt
  • 7
  • 3023
  • PDF
  • Aalborg Seminarium
  • 2002
  • 26-01-2012

Undervisningsdifferentiering i indskolen projekt

Projekt om undervisningsdifferentiering fra kurset "Børn i de første år i skolen". Et ældre kursus fra før 2007.

Handler om hvordan man kan undervisedifferentieres i indskolingen.

Indhold

1.0 Indledning
2.0 Undervisningsdifferentiering – hvad, hvorfor?
3.0 Undervisningsdifferentiering i praksis, del 1
3.1 Undervisningsdifferentiering i praksis, del 2
4.0 Konklusion

Uddrag

”For at tilgodese den enkelte elev og samtidig fastholde fællesskabets muligheder fremmes undervisningsdifferentieringen på alle klassetrin…” .1 Således står det skrevet i skoleloven af 1993, og set med pædagogiske briller må undervisningsdifferentieringen da også regnes for et ”must”; et udsagn vi i øvrigt kort ønsker at underbygge under afsnittet ”Undervisningsdifferentiering – hvad, hvorfor?”. Hvad vi som gruppe har valgt at fokusere på, er dog ikke undervisningsdifferentieringens berettigelse i den danske folkeskole, men da vi derimod har set begrebet undervisningsdifferentiering og en skoleklasse med en enkelt lærer samt op til 28 elever som to uforenelige størrelser, har vort helt store spørgsmål lydt som følger: hvorledes føres undervisningsdifferentieringen ud i praksis med de tilrådighed stående midler og rammer?... Køb adgang for at læse mere

Undervisningsdifferentiering i indskolen projekt

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.