Semesteropgave om tværfagligt samarbejde

Opgaven er kvalitetssikret af redaktionen på Lærerstuderende.dk
  • Lærerstuderende 2. år
  • Hjemkundskab
  • Godkendt
  • 7
  • 1145
  • PDF
  • Læreruddannelsen Vordingborg
  • 2004
  • 26-01-2012

Semesteropgave om tværfagligt samarbejde

Semesteropgave i hjemkundskab om tværfagligt samarbejde mellem dansk og hjemkundskab.

Problemformulering
Hvordan kan man gennem et tværfagligt samarbejde mellem dansk og hjemkundskab lave et forløb der tilgodeser begge fag, men som er baseret på hygiejne?
Kan det overhovedet lade sig gøre indenfor fagenes CKF'er?

Indhold

Emne og problemformulering side 2
Indledning side 2
Formål hjemkundskab side 2
Formål dansk side 3
Fælles mål for det tværfaglige forløb side 3
Det samlede formål side 3
Det samlede mål side 4
Forslag til det tværfaglige forløb side 4
Afrunding side 5
Litteraturliste side 6

Uddrag

Indledning:
Det kan være svært at finde et emne til ægte tværfagligt samarbejde, da mine fagkombinationer er hjemkundskab, dansk, engelsk og tysk. Men efter megen grublen blev det til hygiejne dengang og nu. Det er jo vigtigt at vide noget om hygiejne i køkkenet, men også et spændende emne at tage op i dansk med læsning af romaner fra gammel tid og se hvordan de levede dengang... Køb adgang for at læse mere

Semesteropgave om tværfagligt samarbejde

[0]
Der er endnu ingen bedømmelser af denne Webbog.